خبرگزاری کار ایران

ولادیمیر پوتین:

مسکو آماده همکاری با نخست‌وزیر منتخب بریتانیا است

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۴۰۹

رئیس‌جمهوری روسیه فرآیند انتخاب نخست‌وزیر جدید در بریتانیا را عجیب خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه، با اشاره به نامزدهای جایگزینی «ترزا می»، نخست‌وزیر بریتانیا، گفت که مسکو حاضر است با نخست‌وزیر منتخب این کشور همکاری کند. 

تنها دو سیاستمدار در ماراتن انتخاب نخست‌وزیر جدید بریتانیا باقی مانده‌اند؛ «جرمی هانت»، وزیر خارجه بریتانیا و «بوریس جانسون»، وزیر خارجه پیشین این کشور. 

پوتین گفت: «به نتیجه انتخابات نخست‌وزیری بریتانیا احترام می‌گذاریم و آماده‌ایم با هر کسی که حاضر باشد با روسیه همکاری کند، کار کنیم.»

وی همچنین سازوکار انتخاب نخست‌وزیر بریتانیا را عجیب خواند و گفت: «تنها چیزی که می‌خواهم به آن اشاره کنم این است که آنان تمام این مدت انگشت اتهام در زمینه فرآیند دموکراتیک را به سوی روسیه گرفته بودند. ملکه بریتانیا، تا جایی که ما می‌دانیم، وظایف رسمی رئیس کشور را برعهده دارد و در عین حال هیچ مشکلی را حل نمی‌کند. این در حالی است که تمام قدرت در دست نخست‌وزیر است. یک نخست‌وزیر استعفا می‌دهد؛ خانم ترزا می. نخست‌وزیر جدید چطور انتخاب می‌شود؟ از طریق رای‌گیری عمومی؟ نه، از خلال دورهمی یک حزب.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز