خبرگزاری کار ایران

اختلاف شدید بین دولت و پارلمان هلند بر سر دیدار ملکه با ولیعهد سعودی

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۳۹۶

دیدار اخیر ملکه هلند با ولیعهد سعودی در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ در ژاپن باعث بروز بحران بین دولت و پارلمان هلند شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، نمایندگان کمیسیون خارجی احزاب سیاسی در پارلمان هلند در جلسه‌ای درباره حقوق بشر عصر روز گذشته -دوشنبه- از دیدار «ماکسیما» ملکه هلند با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی انتقاد کرده و آن را خطای سیاسی عنوان کردند.

در مقابل، «استیو بلوک» وزیر امور خارجه هلند، این دیدار را درست و غیرقابل اجتناب توصیف کرد. 

اکثریت احزاب در پارلمان هلند معتقدند که اجازه دولت به ملکه ماکسیما برای دیدار با بن سلمان موضوعی غیرقابل قبول است.

آنها با اشاره به زمان اشتباه دیدار دو طرف، تأکید کردند که دولت هلند باید گزارش اخیر سازمان ملل درباره جنایت قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی را مورد دقت نظر قرار دهد.

وزیر خارجه هلند هم تأکید کرد که ملکه در جایگاه سفیر سازمان ملل با ولیعهد سعودی دیدار کرده و موضوع قتل خاشقجی در این جلسه مطرح نشده است. 

وی در ادامه گفت: «ملکه دیدارهای متعددی با سران کشورهایی که در زمینه حقوق بشر ضعیف عملل کرده‌اند، داشته و بیشتر این دیدارها در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ صورت گرفته است.»

بلوک گفت: «اگر ملکه اقدام به چنین دیدارهایی نکند، در حقیقت مأموریت خود را انجام نداده است و اگر ما این دیدار را لغو می‌کردیم، سیاست را با عمل مهم ماکسیما درهم آمیخته بودیم. بنابراین چنین دیدارهایی نباید با سیاست، مختلط شود». 

وی در ادامه افزود: « هلند پیش از این در محافل بسیاری نسبت به قتل خاشقجی واکنش خشم‌آلودی نشان داده و نگرانی خود را در این باره ابراز کرده است». 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز