خبرگزاری کار ایران

تشکیل وزارتخانه جدید در افغانستان برای اداره عملیات صلح

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۰۰۸

رئیس جمهوری افغانستان دستور تشکیل وزارتخانه جدیدی به نام «وزارت کشور در امور صلح» را به منظور مدیریت عملیات صلح با گروه‌­های سرکش و در رأس آنها گروه طالبان صادر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان، دستوری را مبنی بر تشکیل وزارتخانه جدیدی با عنوان «وزارت کشور در امور صلح» به منظور مدیریت راهبردی عملیات صلح با گروه­‌های متمرد چون طالبان صادر کرد.

متن این دستور که امروز- شنبه- در پایگاه اداره امور ریاست‌جمهوری افغانستان منتشر شد، تصریح می­‌کند که «عبدالسلام رحیمی» به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور و وزیر کشور در امور صلح تعیین شده است.

بر اساس این بیانیه، رحیمی مأموریت جدیدی به عهده خواهد داشت و همچنین به سمت فعلی خود به عنوان مدیر دفتر رئیس‌جمهوری افغانستان نیز ادامه می‌دهد.

انتظار می­‌رود که وزارت جوانان، اداره روند صلح را برعهده گیرد و پرونده را از «شورای عالی صلح» که تا کنون مسئول مذاکرات و گفت‌وگو با گروه‌­های متمرد بوده است، خارج کند.

سرنوشت شورای عالی صلح در روزهای آینده به ویژه با انتشار اخبار متناقض از امکان انحلال آن به نفع وزارت جدید مشخص نیست.

این تحولات در حالی صورت می­‌گیرد که قرار است دور هفتم مذاکرات بین آمریکا و گروه طالبان امروز در دوحه آغاز شود.

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه امریکا روز سه‌شنبه گذشته در دیدار غیر منتظره از کابل ابراز امیدواری کرده بود که  توافق صلح پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان در پایان ماه سپتامبر سال جاری حاصل شود.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز