خبرگزاری کار ایران

جرد کوشنر در آستانه کارگاه اقتصادی منامه:

طرح صلح عرب در حل مناقشه فلسطین و اسرائیل بی‌نتیجه بوده است

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۶۳۳

مشاور ارشد رئیس‌جمهوری آمریکا پیش از عزیمت به بحرین، مدعی شد که نشست منامه موفق عمل می‌کند و سرمایه‌گذاران بسیاری در آن شرکت خواهند کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، «جرد کوشنر» مشاور ارشد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا معتقد است که نشست منامه موفق عمل می‌کند و سرمایه‌گذاران بسیاری در آن شرکت خواهند کرد.

 وی گفت که تحریم این نشست توسط فلسطین تاثیری بر عملکرد و نتایج آن نخواهد داشت. 

کوشنر پیش از ترک کاخ سفید به مقصد بحرین در مصاحبه با شبکه الجزیره مدعی شد که این کارگاه اقتصادی تا کنون موفقیت بزرگی کسب کرده و به‌رغم اینکه برخی گروه‌ها از عدم مشارکت خود خبر داده‌اند، بسیاری از کشورهای منطقه و جهان در آن حاضر خواهند شد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا با توجه به اظهارات «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی مبنی بر اینکه اسرائیل حق حفظ بخش‌هایی از کرانه باختری را دارد، راهکار حل دو دولت قابل احیا است، توضیح داد که ابتکار صلح عرب، عمل بزرگ و پسندیده‌ای است اما به صلح مطلوب میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها منجر نشده است.

کوشنر همچنین در مصاحبه‌ای که در برنامه «دیدار ویژه» منتشر خواهد شد، در پاسخ به انتقادات مطرح شده درباره تصمیم ترامپ برای به رسمیت شناختن قدس به پایتختی اسرائیل گفت: «این حق آمریکاست و کنگره سال‌هاست که این قانون را تصویب کرده است». 

وی در ادامه افزود: «ما تلاش خود را بر طرح جداگانه‌ای متمرکز می‌کنیم که معتقدیم برای پایان دادن به این جنگ همیشگی کمک بزرگی خواهد بود و امیدواریم که به زودی این طرح را اعلام کرده و تمام طرف‌ها آن را بپذیرند تا حرکتی رو به جلو داشته باشد».

القدس العربی گزارش داد که مرحله نخست طرح ترامپ برای صلح در خاورمیانه امروز- سه‌شنبه- با برگزاری کنفرانسی که به توصیف کاخ سفید تلاشی برای تزریق ۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری است،‌ آغاز می‌شود. این در حالی است که فلسطین آن را به سخره گرفته و معتقد هستند که این کنفرانس در حقیقت طرح «اول، اقتصاد» بوده و سرانجام آن شکست است. 

بر اساس این طرح، کشورهای سرمایه‌گذار حدود ۵۰ میلیارد دلار در منطقه سرمایه‌گذاری می‌کنند که ۲۸ میلیارد دلار آن به سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه اختصاص می‌یابد. 

همچنین ۱۷۹ طرح پیشنهادی در این کنفرانس برای ارتباط بین کرانه باختری و نوار غزه مطرح خواهد شد که هزینه آن بالغ بر پنج میلیارد دلار است. 

نمایندگان فلسطین و اسرائیل در این کنفرانس شرکت نمی‌کنند.

بحرین که متحد نزدیک آمریکا و میزبان ناو پنجم دریائی این کشور است، هفته‌هاست که در حال تدارک برای برگزاری این نشست است.

یک دیپلمات فعال در منطقه که خواست نامش فاش نشود، گفت که به‌رغم تمرکز ظاهری بر اقتصاد  در نشست بحرین، کشورهای منطقه به دنبال استفاده از این فرصت برای ابراز همبستگی با آمریکا به منظور همراهی با این کشور علیه ایران هستند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز