خبرگزاری کار ایران

«هیل» گزارش داد:

بی‌علاقگی حزب دموکرات برای بازگرداندن سفارت آمریکا به تل‌آویو

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۲۷۳

به‌نظر می‌رسد که دموکرات‌ها دیگر علاقه‌ای به بحث درباره انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس ندارند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا، تصمیم «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، مبنی بر انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به بیت‌المقدس واکنش‌هایی را در جبهه دموکرات و جمهوری‌خواه به دنبال داشت. 

با این حال به‌نظر می‌رسد که دموکرات‌ها دیگر علاقه‌ای به بحث در این مورد ندارند. 

چندین نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری که بناست در سال آینده میلادی در برابر ترامپ بایستند، گفته‌اند که دلیلی برای این نمی‌بینند که با این اقدام نمادین ترامپ مقابله کنند. 

«پیت بودجج»، شهردار ساوث بند در ایالت ایندیانا، گفت: «به نظرم کاری است که شده! بعید می‌دانم بازگرداندن سفارت به تل‌آویو فایده‌ای داشته باشد».

این در حالی است که شماری از سناتورهای دموکرات از اظهارنظر در این‌باره خودداری کرده‌اند.

«جان هیکنلوپر»، فرماندار پیشین ایالت کلورادو، در بیانیه‌ای در پاسخ به این مسئله اعلام کرد: «به باور من، سفارت آمریکا باید در بیت‌المقدس بماند. این شهر براساس معاهده دو کشوری بخشی از خاک اسرائیل است (چه به‌طور کامل و چه بخشی از آن). انتقال دوباره سفارت به تل‌آویو هیچ فایده‌ای ندارد. ترجیح می‌دهم انرژی‌مان را بر راه‌حل دو کشوری متمرکز کنیم.»

«مایکل بنت»، سناتور ایالت کلورادو، از اظهارنظر درباره این‌که اگر به مقام ریاست‌جمهوری برسد آیا سفارت را بار دیگر به تل‌آویو انتقال می‌دهد یا نه خودداری کرد. با این حال از تصمیم دولت ترامپ برای انتقال یک‌جانبه این سفارت به بیت‌المقدس انتقاد کرد. 

وی گفت: «آنها نباید بدون بحث و بررسی مفصل دست به چنین اقدامی می‌زدند.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز