خبرگزاری کار ایران

تمرکز رسانه‌های عربی و خارجی بر موفقیت عملیات انصار الله در عمق خاک سعودی

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۵۱۸

رسانه‌های عربی و خارجی و نیز تحلیل‌گران سیاسی و نظامی طی روزهای گذشته بر پیروزی‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در هدف قرار دادن عمق خاک عربستان سعودی تمرکز کرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از سبا، موفقیت ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در هدف قرار دادن عمق خاک سعودی توجه رسانه‌های عربی و خارجی را به خود معطوف کرده است. 

رسانه‌ها اعلام کردند که عملیات اخیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن محدودیت موفقیت حملات ائتلاف در تخریب توان نظامی یمن را برملا  کرد و پرسش‌هایی را درباره امکان پاسخ نظامی این ائتلاف مطرح کرد. 

رسانه‌ها در تحلیل‌های خود تأکید کردند که عملیات اخیر و به ویژه هدف قرار دادن فرودگاه «أبها» تحول بزرگی در جنگ یمن پس از چهار سال به شمار رفته و بیانگر این است که یمن سلاح جدیدی را در اختیار دارد که قادر به ایجاد توازن و پاسخ سریع علیه ائتلاف سعودی اماراتی و حملات آن است. 

در تحلیل این رسانه‌ها تأکید شده است که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند جنگ را به عمق خاک سعودی سوق دهند به گونه‌ای که جنگ دو طرفه شده و  فقط به یمن محدود نیست.

این رسانه‌ها تأکید کردند که ائتلاف متجاوز تنها متضرر این عملیات نبوده و صنعت نظامی آمریکا نیز مورد اصابت قرار گرفته است. این عملیات همچنین مشخص کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در عین کمبود امکانات خود توانستند تجهیزات خود را برای ناتوان کردن رادارهای مدرن توسعه و گسترش دهند. 

این رسانه‌ها نوشتند که هیچ گزینه‌ای غیر از بازگشت به راهکار سیاسی برای برون‌رفت از بحران موجود پیش روی ائتلاف متجاوز وجود ندارد.

این تحلیل‌ها فقط به رسانه‌های عربی و خارجی محدود نشده و حتی پایگاه خبری عبری «دبکا» نیز هدف قرار گرفتن فرودگاه أبها را یک رویداد نظامی جدید در جنگ‌های خاور میانه همزمان با استفاده از سلاح نوعی و دقت در هدف قرار دادن برج مراقبت برشمرد. 

تحلیلگران نظامی نیز به نوبه خود اعلام کردند که پس از افزایش توان نظامی ارتش و کمیته‌های مردمی  معادله جنگ در یمن تغییر کرده و تا جائی که آنها از پهپادها علیه تأسیسات حیاتی عربستان استفاده می‌کنند. این در حالی است که عربستان از تمام ابزارهای ممکن برای بمباران هوائی مواضع یمن استفاده کرده اما موفق به تحقق اهداف خود نشده و بر عکس،‌ درهای جهنم را به روی خود باز کرده است. 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز