خبرگزاری کار ایران

نشست وزرای اقتصاد گروه ۲۰ برای تهیه پیش‌نویس اجلاس

asdasd
کد خبر : ۷۷۰۹۹۷

اجلاس وزرای اقتصاد کشورهای عضو گروه ۲۰ با هدف دستیابی به راهکاری در جهت همگرایی بیشتر کشورهای متحد برای به ثمر رساندن منافع مشترک و دوری از منازعات اقتصادی و سیاسی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، وزرای اقتصاد کشورهای عضو گروه ۲۰ در فوکوئوکای ژاپن گرد هم آمده اند تا در مورد منازعات اقتصادی جهان که قرار است در بیانیه پایانی این اجلاس مطرح شود به تفاهم مشترکی برسند.

ظاهرا بندهای مختلفی قرار است در این اجلاس مطرح شود که بر اساس منازعات اقتصادی بالاگرفته بین آمریکا، چین، مکزیک و اتحادیه اروپا است؛ بندهایی که برای مساله جنگ اقتصادی در نظر گرفته شده است در اولویت گفت‌وگوها قرار خواهند گرفت.

این وزرا هنوز نتوانسته‌اند به ادبیات مشترکی در این بیانیه برسند. مذاکرات ساعت پنج و ۳۲ دقیقه به وقت محلی پایان یافت و در روز یکشنبه مذاکرات از سر گرفته خواهد شد.

در پیش‌نویس بیانیه آمده است که مقام‌های گروه ۲۰ نسبت به ثبات اقتصاد جهانی تاکید بیشتری کنند و ریسک‌های اقتصادی را تا حد ممکن پایین بیاورند. همینطور نسبت به ثبات بیشتر سیاسی جهان در متن این بیانیه تاکید شده است.

در بحث ارزی تاکید شده است که از پایین آمدن ارزش ارزهای کشورهایی متحد جلوگیری شود به طوری که باعث کاهش رشد اقتصادی آنها نشود. همینطور در بیانیه پایانی به شفافیت بیشتر نسبت به بدهی‌های کشورها تاکید خواهد شد.

ژاپن قصد دارد در این دوره ی اجلاس گروه ۲۰ که نقش ریاست را به عهده دارد، بر مواضع خود در خصوص تعادل و ثبات بیشتر جهانی تاکید کند. «تارو آسو» وزیر دارایی ژاپن در دیدار آخر هفته خود نسبت به شفافیت بیشتر مالی کشورها در جهت رشد بنگاه‌های اقتصادی خصوصی به ویژه کشورهایی با درآمد کمتر تاکید کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز