خبرگزاری کار ایران

روسیه رهگیری غیرامن جنگنده‌های آمریکا را رد کرد

asdasd
کد خبر : ۷۷۰۳۰۷

وزارت دفاع روسیه ادعای آمریکا مبنی بر مسکو جنگنده‌های واشنگتن را با به مخاطره انداختن امنیت آنها رهگیری کرده است، رد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای ادعای آمریکا را مبنی بر این‌که جنگنده‌های سوخو-۳۵ به‌شکلی خطرناک در دریای مدیترانه راه را بر جنگنده‌های ایالات متحده بسته‌اند، رد کرد. 

پیشتر ناوگان ششم دریایی آمریکا گزارش داده بود که جنگنده‌های سوخو-۳۵ به‌شکلی خطرناک راه را بر جنگنده‌های پی-۸ای پوزیدون بسته‌ و امنیت خدمه این جنگنده‌ها را تهدید کرده‌اند. 

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای عنوان کرد که جنگنده‌های این کشور با حفظ قوانین بین‌المللی مشغول به فعالیت بوده‌اند. 

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «در تاریخ چهارم ژوئن، حدود ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه ظهر، به وقت مسکو، سیستم کنترل حریم هوایی روسیه در پایگاه پایگاه هوایی حمیمیم یک هدف هوایی را در آب‌های بی‌طرف مدیترانه کشف کرد که به سوی پایگاه دریایی روسیه در طرطوس پیش می‌رفت... جنگنده روسی، پس از تغییر مسیر جنگنده آمریکایی، به پایگاه خود بازگشت.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «سوخو-۳۵ با حفظ فاصله ایمنی به جنگنده آمریکایی نزدیک شد تا آن‌که پی-۸ای پوزیدون مسیر خود را تغییر داده و حریم هوایی سیستم دفاعی روسیه را ترک کرد.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز