خبرگزاری کار ایران

کاهش تولید نفت روسیه درماه می به پایین‌ترین سطح در یک سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۶۶۹

وزارت انرژی روسیه امروز- یکشنبه- اعلام کرد که تولید نفت این کشور در ماه می به ۱۱ میلیون و ۱۱۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت و این پایین‌ترین سطح از تاریخ ژوئن ۲۰۱۸ است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،‌ بر اساس بیانیه‌های وزارت انرژی روسیه، تولید نفت این کشور در ماه می به پایین ترین سطح ممکن از ژوئن ۲۰۱۸  کاهش یافته و از میزان ۱۱ میلیون و ۲۳۰ هزار بشکه به ۱۱ میلیون و ۱۱۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

تولید نفت روسیه در ماه ژوئن ۲۰۱۸ به ۱۱ میلیون و ۶۰ هزار بشکه در روز رسید  که به حسب تُن نیز از ۴۵ میلیون و ۹۷۵ هزار تُن در ماه آوریل به ۴۷ میلون و ۴ تُن در ماه می رسیده است.

کاهش تولید نفت روسیه در اصل به آلودگی نفت در خط لوله «دروگبا» در روسیه باز می‌گردد که روزانه یک میلیون بشکه معادل یک درصد از تقاضای نفت جهان را منتقل می‌کند. این خط لوله که در دهه ۶۰ قرن بیستم احداث شد، نفت روسیه را به اروپا از جمله کشورهای آلمان،‌ مجارستان و لهستان و اسلوواکی منتقل می‌کند. 

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) به همراه برخی تولید کنندگان بزرگ جهان به رهبری روسیه از اول ماه نوامبر سال گذشته با هدف ایجاد تعادل در بازار جهانی عرضه و تقاضا برای کاهش تولید نفت به یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز به مدت ۶ ماه توافق کردند.

در این راستا روسیه به کاهش ۲۲۸ هزار بشکه در روز پایین‌تر از سطح تعیین شده در توافق مذکور متعهد شد تا تولید نفت آن در روز به ۱۱ میلیون و ۱۸۰ هزار بشکه برسد. 

انتظار می‌رود که اوپک و روسیه در وین طی ماه جاری میلادی یا اوایل ماه جولای برای بررسی اقدام‌های لازم در نیمه دوم سال جاری تشکیل جلسه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز