خبرگزاری کار ایران

درخواست عفو بین‌الملل از شرکت گردشگری آمریکایی برای توقف تبلیغ شهرک‌های صهیونیست‌نشین

asdasd
کد خبر : ۷۶۸۲۱۹

سازمان عفو بین الملل از شرکت «تریپ ادوایزر» آمریکا خواست که تبلیغ اماکن گردشگری در شهرک‌های غیر قانونی اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی را متوقف کند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای در پایگاه الکترونیک خود نوشت: «سایت تریپ اوایزر حدود ۷۰ ملک و مستغلات در شهرک‌های غیر قانونی اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی را تبلیغ می‌کند». 

در این بیانیه تأکید شده است که تریپ ادوایزر از طریق این فعالیت تبلیغاتی، اقتصاد شهرک‌ها را تقویت کرده و در گسترش آنها سهم داشته و به آنها وجهه قانونی می‌بخشد.

این سازمان در ادامه افزوده است: «شهرک‌های اسرائیلی بر اساس قانون بین‌المللی غیر قانونی هستند، و ساخت آنها جنایت جنگی به شمار می‌رود، چرا که این شهرک‌ها در اراضی غصب شده احداث شده و هرگز نباید مقاصد گردشگری باشند». 

عفو بین الملل از «استفن کافر» مدیر اجرائی شرکت تریپ ادوایزر خواسته است که نام مستغلات و اماکن توریستی موجود در شهرک‌های غیر قانونی در فهرست خود را لغو کرده و آنها را تبلیغ نکند. 

در این بیانیه آمده است: «شهرک‌ها تأثیر مخربی بر بخش وسیعی از حقوق انسانی مردم فلسطین چون حق سطح معیشتی مناسب، مسکن، بهداشت،‌ آزادی رفت و آمد و آموزش دارند. همچنین وجود شهرک‌های صهیونیستی اقتصاد فلسطین را فلج کرده و تبلیغ گردشگری برای شهرک‌ها در ارتکاب جنایت چنین نقض حقوق بشر سهیم است».  

عفو بین‌الملل توضیح داد که درخواستش از این شرکت آمریکایی به دلیل اهمیت این موضوع در ارتباط با بخش گردشگری در شهرک‌های اسرائیل مطرح شده است به گونه‌ای که بخش گردشگری پایگاه الکترونیک این شرکت بیشترین بازدید را از سوی توریست‌های خارجی که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده‌اند، ‌داشته است. 

این سایت فهرست دست کم ۷۰ مکان گردشگری در ۲۷ شهرک اسرائیلی را ارائه می‌دهد به گونه‌ای که در این زمینه از هر شرکت گردشگری دیگر پیشی می‌گیرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز