خبرگزاری کار ایران

درخواست معاون رئیس‌جمهوری هند برای عضویت دائم کشورش در شورای امنیت

asdasd
کد خبر : ۷۶۸۱۹۷

معاون رئیس‌جمهوری هند با اشاره به اهمیت روزافزون این کشور در صحنه جهانی، بر نیاز به افزایش حمایت از جانب کشورهای جهان و ایجاد گفت‌وگو در زمینه اصلاحات در شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه بیزنس استاندارد، «ونکایا نایدو» معاون رئیس‌جمهوری هند، روز گذشته -سه‌شنبه- خواستار از سر گرفتن تلاش‌ها برای عضویت دائم این کشور در شورای امنیت سازمان ملل شد. 

معاون رئیس‌جمهوری هند با اشاره به اهمیت روزافزون هند در صحنه جهانی، بر نیاز به افزایش حمایت از جانب کشورهای جهان و ایجاد گفت‌وگو در زمینه اصلاحات در شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد.

وی گفت: «در پنج سال گذشته، نخست‌وزیر هند به‌شکلی مؤثر و قابل‌ملاحظه هند را در جهان مطرح کرده است. هند سریع‌ترین رشد اقتصادی را شاهد بوده و قدرت‌های جهان نیز این امر را پذیرفته‌اند».

نایدو افزود: «باید تلاش‌ها برای دست یافتن به عضویت دائم در شورای امنیت را با حمایت دیگر کشورها از سر بگیریم و گفت‌وگوهایی را در جهت اصلاح در این شورا شکل دهیم. باید برای توسعه و دموکراتیک کردن تعدادی از مجامع چند جانبه دیگر برای تضمین حضور دائم تعدادی از کشورهای نوظهور دیگر اتفاق‌نظر داشته باشیم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز