خبرگزاری کار ایران

ترفند عجیب نامزد حزب اردوغان پیش از برگزاری انتخابات مجدد

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۸۵۴

نامزد حزب حاکم عدالت و توسعه در ترکیه برای ریاست شهرداری استانبول به گزینه استفاده از حساب کاربری اختصاصی و قدیمی خود در توئیتر در زمان ریاست پارلمان متوسل شد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز،‌ «بن‌علی ییلدریم» نامزد حزب حاکم «عدالت و توسعه» و فرد نزدیک به «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در ترفندی عجیب به استفاده از حساب کاربری قدیمی خود در زمان ریاست پارلمان متوسل شد.

ییلدریم در ماه ژانویه گذشته به عنوان آغاز فعالیت‌های انتخاباتی خود در استانبول، بزرگترین شهر این کشور از سمت ریاست پارلمان استعفا داد.  

مروری بر حساب کاربری ییلدریم در توئیتر نشان می‌دهد که از تاریخ ۲۷ ماه می چند توئیت گذاشته است اما توئیت‌های دیگر به تاریخ ۱۶ ماه فوریه باز می‌گردد و ما بین این دو دوره هیچ تاریخی ثبت نشده است. 

این اقدام در چارچوب حمله تبلیغاتی شدید حدود یک ماه پیش از برگزاری انتخابات استانبول که برای اردوغان و حزبش بسیار اهمیت دارد، صورت گرفته است. 

به نظر می‌رسد ییلدریم که قبلا رئیس دولت بوده اهمیت شبکه‌های ارتباطی را درک کرده است چرا که رقیبش «اکرم امام اوغلو» نامزد حزب جمهوری‌خواه خلق از این شبکه به خوبی استفاده می‌کند. 

امام اوغلو حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار دنبال‌کننده در توئیتر دنبال دارد و توئیت‌هایش بازخورد فراوانی از سوی دنبال کنندگان دریافت می‌کند. 

سایت «احوال»‌ عنوان کرد که تعداد دنبال کنندگان حزب جمهوری از ۳۸۲ هزار کاربر به ۸۶۹ هزار در شب انتخابات ماه مارس رسید. 

امام اوغو موفق شد ییلدریم را در انتخابات شهرداری استانبول شکست دهد اما حزب اردوغان نتیجه را نپذیرفت و برای لغو نتایج به شدت تلاش کرد. 

کمیته عالی انتخابات ترکیه در اوایل ماه جاری میلادی با بیان اینکه به مواردی از نقض قانون دست پیدا کرده است، دستور برگزاری مجدد انتخابات را صادر کرد که این موضع با انتقادات شدید مواجه شد. حزب مخالف ترکیه بر اطمینان کامل خود به پیروزی در انتخابات مجدد در ۲۳ ماه ژوئن  تأکید کرد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز