خبرگزاری کار ایران

رهبر کمیته عالی انقلاب یمن:

حملات پهپادی به عمق خاک سعودی در پاسخ به نقض تلاش‌­های صلح بوده است

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۴۹۰

یکی از رهبران جنبش انصار الله یمن روز گذشته- یکشنبه- اعلام کرد که حملات پهپادی به عمق اراضی سعودی از یک ماه پیش در پاسخ به نقض تلاش‌­های صلح توسط عربستان سعودی از سر گرفته شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «محمد علی الحوثی» رهبر کمیته عالی انقلاب یمن در مصاحبه تلفنی با رویترز اتهامات وارده از جانب ریاض و متحدان غربی و منطقه­‌ای آن مبنی بر اینکه این جنبش انصار الله به دستور ایران حملات پهپادی را از سر گرفته است، رد کرد.

الحوثی در این گفت‌وگوی تلفنی تأکید کرد: «ما مستقل عمل می‌­کنیم و وابسته به هیچ گروهی نیستیم».

وی  به عنوان نخستین واکنش مقام‌های بلندپایه جنبش انصار الله درباره حملات پهپادی به عربستان گفت: «این جنبش در سال گذشته با توقف حملات موافقت کرد و آماده اتخاذ گام‌­های بیشتر بود».

این رهبر انصارالله افزود: «متاسفانه مقابله کشورهای ائتلاف متجاوز با این اقدام‌ها، تلاش­های صلح را مورد نقض و بی‌توجهی قرار داد».

وی گفت که این جنبش به صورت یک‌جانبه از بنادر دریای سرخ خارج شد اما ائتلاف متجاوز به سرکردگی سعودی از انجام چنین اقدامی خودداری کرد.

ریاض هنوز واکنشی نسبت به اظهارات این مقام انصارالله نشان نداده و عربستان تا کنون به خروج از بنادر اعتراف نکرده است.

رسانه­‌های سعودی اعلام کردند که پدافند هوائی این کشور با حمله پهپادی انصارالله به فرودگاه نجران در جنوب عربستان مقابله کرده است.

ائتلاف در واکنش به حملات پهپادی انصار الله  چندین حمله هوائی به برخی مواضع نظامی در صنعا وابسته به این جنبش داشته است.

انصار الله همچنان بر مراکز اصلی تسلط دارد و هدف آنها مقابله با فساد است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز