خبرگزاری کار ایران

اذعان رژیم صهیونیستی به ترور سمیر قنطار

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۹۹۶

یک افسر سابق ارتش اسرائیل اعتراف کرد که این رژیم صهیونیستی بود که اقدام به ترور رئیس اسرای آزاد شده لبنانی در سوریه کرده بود.

به گزارش ایلنا به نقل از رأی الیوم، کانال دوم تلویزیون عبری عصر روز پنج شنبه اعلام کرد که «مارکو مورنو» افسر سابق ارتش رژیم صهیونیستی در برنامه عوفدا توضیح داد: «یکی از سرکردگان گروه‌های معارض سوری اطلاعاتی را به اطلاعات نظامی اسرائیل (امان) منتقل کرد که سهم بسزایی در یافتن قنطار و ترور او داشته است».

این شبکه عبری به نقل از مورنو اعلام کرد: «هواپیماهای جنگی وابسته به نیروی هوائی اسرائیل شب نوزدهم دسامبر ۲۰۱۵ وارد حریم هوائی سوریه شده و منل سمیر قنطار در جنوب دمشق را هدف قرار دادند». 

سایت خبری عبری «مفزاک لایف» نیز صبح روز گذشته- جمعه- تأکید کرد که اسرائیل در آن زمان به‌رغم گزارش‌هایی که بر دخالت این رژیم در این عملیات تأکید می‌کرد، به آن اعتراف نکرد. 

این سایت خبری نوشت: «مورنو آن زمان به عنوان افسر در یگان ۵۰۴ شبکه اطلاعات نظامی اسرائیل (امان) فعالیت داشته و مسئول ارتباط با نیروهای معارض سوری بوده است». 

شبه دوم تلویزیون عبری گزارش طولانی خود را با عنوان « افشای حقیقت ... رابطه سوریه، داستان واقعی» آغاز کرد. این شبکه با عنوان مذکور نوشت یک داستان خیالی وجود دارد که فقط باید الان آن را فاش کرد و آن عبارت است از عملیات اسرائیل که تاکنون سری بوده  و اعضای یگان سری اسرائیل در پوشش تیم پزشکی برای درمان مردم سوریه آن را انجام دادند. 

قنطار قدیمی‌ترین زدانی لبنان در اسرائیل است که در تاریخ ۱۶ جولای ۲۰۰۸ در قالب معامله تبادل اسرای حزب‌الله لبنان و اسرائیل آزاد شد و در سال ۲۰۱۵ در اثنای حضورش در سوریه ترور شد.  

  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز