خبرگزاری کار ایران

لیبرمن: اجازه تقویت مواضع ایران در سوریه را نمی‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۸۸۷

وزیر جنگ اسرائیل در مصاحبه با یک روزنامه و در اظهاراتی ضد ایرانی عنوان کرد اجازه تقویت مواضع ایران در سوریه را نمی‌دهیم.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه «کامرسانت»، در خصوص توافق آمریکا و روسیه درباره طرح آتش‌بس در جنوب غرب سوریه اعلام کرد اسرائیل از تلاش برای آرام شدن اوضاع در سوریه خصوصاً در نزدیکی مرزهای اراضی اشغالی حمایت می‌کند. 

وی در خصوص این توافق تاکید کرد مقام‌های نظامی رژیم‌صهیونیستی، آمریکا و روسیه در نشستی که قرار است در وین برگزار شود در این خصوص گفت‌و‌گو می‌کنند. 

لیبرمن با نادیده گرفتن نقش ایران و حزب‌الله در مبارزه با گروه ترویستی داعش و در اظهاراتی ضد ایرانی عنوان کرد ما یقین داریم سیاست خارجی ایران بر اساس نابودی اسرائیل بوده و اقدامات این کشور در یمن، لبنان و سوریه فقط در راستای اقدامات ضد اسرائیلی تهران است. 

وی افزود ما اجازه حضور ایران در جنوب خاک سوریه و تثبیت و تقویت مواضع این کشور در این منطقه را نخواهیم داد. 

وزیر جنگ اسرائیل تاکید کرد شرط تل‌آویو برای هر اقدامی در راستای ایجاد صلح در سوریه عدم حضور ایران در خاک این کشور است. 

وی همچنین مدعی شد هدف حزب‌الله در سوریه فقط در راستای تبدیل این منطقه برای عرصه مقابله با اسرائیل است و من مطمئن هستم که سرویس‌های اطلاعاتی روسیه نیز این امر را تایید خواهند کرد. 

آویگدور لیبرمن ادعا کرد اسرائیل قصد دخالت در امور داخلی سوریه، تصرف خاک این کشور و یا هیچ کشور دیگری را ندارد ولی در خصوص دولت سوریه معقتد هستیم که این دولت مشروعیت قانونی ندارد چراکه دولت این کشور حقوق مردم این کشور را رعایت نکرده‌اند و همین امر باعث بروز بحران در سوریه شده است. 

وی افزود به رغم مشخص بودن موضع تل‌آویو در قبال دولت سوریه این رژیم تا زمانی که امنیت اسرائیل به خطر نیافتد نسبت به این موضوع رویکرد خاصی ندارد ولی اگر ارتش سوریه ما را مورد حمله قرار دهد پاسخ ما بسیار کوبنده و محکم خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز