خبرگزاری کار ایران

اعتراف شرکت بوئینگ به وجود نقص فنی در هواپیماهای ۷۳۷ مکس

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۰۱۱

شرکت بوئینگ آمریکا اعتراف کرد که دستور رفع نقص در برنامه شبیه‌ساز ویژه آموزش خلبانان هواپیماهای طراز ۴۳۷ مکس را که در سال جاری میلادی شاهد دو سانحه هوائی مرگبار بوده، صادر کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، شرکت بوئینگ آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اقدام به تصحیح برنامه‌های دستگاه شبیه‌ساز هواپیما کرده و اطلاعات اضافی را به اپراتورهای سیستم می‌دهد تا از این که این تجربه در هواپیماهای مختلف کارکرد می‌یابد،‌ اطمینان حاصل شود. 

این شرکت، تاریخی را که در آن نقایص فنی مورد بررسی قرار گرفته و اینکه چگونه به سازندگان آن ابلاغ شده، مشخص نکرد. 

بنا بر اعلام این شرکت، ‌برنامه کاربردی در دستگاه شبیه‌ساز هواپیما قادر به کپی برداری از برخی شرایط نیست به ویژه شرایطی که موجب بروز دو سانحه «۷۳۷ مکس» وابسته به خطوط هواپیمائی اتیوپی درتاریخ ۱۰ ماه مارس در جنوب شرق «آدیس آبابا» شد و ۱۵۷ کشته برجا گذاشت.

این شرکت تأکید کرد که تغییراتی که اعمال کرده باعث بهبود آموزش خلبانان برای استفاده از این دستگاه شبیه‌ساز خواهد شد. 

شرکت بوئینگ در ادامه افزود: «این شرکت در حال حاضر ارتباط تنگاتنگی با شرکت‌های سازنده این دستگاه و سازندگان و اجرا کنندگان این اصلاحات و تغییرات دارد».

شرکت هواپیمائی «ساوت ویست» که ۳۴ هواپیما از طراز«۷۳۷ مکس» در اختیار دارد و از نیمه ماه مارس گذشته همکاری با این شرکت را متوقف کرده است، روز گذشته- شنبه- اعلام کرد که احتمال می‌رود تا پایان سال به دستگاه ویژه شبیه‌ساز مکس دست یابد. 

این برای نخستین بار است که شرکت بوئینگ به اشتباه در تصمیم درباره تجهیزات ۷۳۷ مکس اعتراف می‌کند.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز