خبرگزاری کار ایران

آمریکا ۱۲ شرکت را از صادرات فناوری‌های حساس آمریکایی منع کرد

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۱۲۰

وزارت بازرگانی ایالات متحده اعلام کرد که ۱۲ سازمان و شخصیت خارجی، از جمله شش شرکت چینی را به فهرستی که حق صادرات فناوری‌های حساس آمریکایی را ندارند افزوده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی نیکی ایشین ریویو، وزارت بازرگانی ایالات متحده روز گذشته -دوشنبه- اعلام کرد که ۱۲ سازمان و شخصیت خارجی، از جمله شش شرکت چینی، را به فهرستی که حق صادرات فناوری‌های حساس آمریکایی را ندارند، افزوده است. 

«ویلبور راس»، وزیر بازرگانی آمریکا، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نمی‌توانیم به استراتژی نظامی چین اجازه دهیم که امنیت ملی آمریکا را با انتقاد فناوری‌های ممنوعه که از سوی بازیگران دولتی صورت گرفته است، تضعیف کند. وزارت صنعت و امنیت آمریکا و وزارت دادگستری در زمینه دزدی فناوری‌های آمریکایی این فهرست را تکمیل کرده‌اند.»

در ادامه آمده است که از میان این شرکت‌های چینی، دو شرکت «فناوری‌های ممنوعه‌ای را صادر کردند که در نهایت از سوی ارتش آزادی بخش خلق این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد».

از میان شش شرکت غیر چینی دیگر که به این فهرست اضافه شده‌اند، پنج شرکت از امارات متحده و یک شرکت از پاکستان هستند. شرکت پاکستانی به‌خاطر اتهام کمک به برنامه هسته‌ای این کشور در این فهرست قرار گرفته است.  

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز