خبرگزاری کار ایران

پمپئو فردا با پوتین دیدار می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۲۵۵

وزیر خارجه آمریکا به روسیه سفر کرده و روز سه‌شنبه با رئیس‌جمهوری این کشور در سوچی در سواحل دریای سیاه دیدار می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رأی الیوم، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا به زودی به روسیه سفر و روز کرده و فردا -سه‌شنبه- در سوچی واقع در سواحل دریای سیاه با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه دیدار می‌کند.

این نشست بالاترین سطح دیدارهای مقام‌های دو کشور از زمان نشست جولای در هلسینکی است که پس از آن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا به دلیل اتخاذ موضع سخت‌گیرانه خود در قبال رئیس‌جمهوری روسیه با انتقادات داخلی مواجه شد.

دیدار پمپئو از روسیه در حالی صورت می‌گیرد که گزارش «رابرت مولر» بازرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا منتشر و نتیجه اعلام شده آن عدم تبانی تیم انتخاباتی ترامپ در این باره بوده است.

ترامپ در تاریخ سوم ماه می بیش از یک ساعت مکالمه تلفنی با پوتین داشت و آن را بسیار مثبت توصیف کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که پوتین به او تأکید کرده است که روسیه در ونزوئلا دخالت نمی‌کند. این ادعای ترامپ با اظهارات اخیر پمپئو و بسیاری از مقام‌های بلندپایه آمریکا که خواستار توقف حمایت مسکو از«نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا شده‌اند،‌ در تناقض صریح و مستقیم است.

پرونده ونزوئلا یکی از مهم‌ترین نقاط اختلاف آمریکا و روسیه است. البته اختلافات دو جانبه شامل موضوعات دیگری چون جنگ در سوریه و پایبندی به کاهش رویکرد تسلیحاتی و مسلح شدن است. دو کشور همچنین در موضوع اوکراین نیز با یکدیگر اختلاف‌نظر دارند به گونه‌ای که قدرت‌های غربی بیش از پنج سال است که تلاش می‌کنند به حمایت مسکو از جدائی طلبان مسلح پایان دهند. 

«جاناتان کاتز» مسئول صندوق مارشال آلمان در آمریکا نیز تاکید کرد که روسیه منتظر است ببیند آیا پایان تحقیقات مولر برای این کشور فرصت یک شروع جدید با ترامپ را فراهم می‌کند.

وی گفت: «به اعتقاد من مسکو در حال بررسی رویکرد جدید در واشنگتن پس از صدور گزارش مولر است». 

روسیه پیش از این خبر این دیدار را اعلام کرده بود اما کاملا مشخص نبود که آیا پمپئو با پوتین دیدار می‌کند یا خیر. پمپئو در سوچی همچنین مذاکراتی را با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه خواهد داشت. این دیدار دومین دو دیدار دو وزیر خارجه پس از نشست در حاشیه کنفرانس هلسینکی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز