خبرگزاری کار ایران

۵ فتوای عجیب گروه تروریستی داعش در ماه رمضان

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۷۵۹

مفتی گروه تروریستی داعش در سوریه پنج فتوای عجیب در زمینه احکام ماه رمضان صادر کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز،‌ مفتی گروه تروریستی داعش با صدور فتواهای عجیب و غریب، احکام ماه رمضان را صادر کرد: نخست: لزوم افطار اعضای گروه در اثنای جنگ به این ادعا که روزه بدن را خسته و ضعیف می‌کند و به تبع آن فرد روزه‌دار دچار سستی و خستگی می‌شود و در نتیجه از مبارزه برای اعتقادات خود باز می‌ماند. 

فتوای دوم: منع خروج زنان در روزهای ماه رمضان و هنگام ظهر تا خروج آنها موجب فتنه بین مسلمانان نشود و هر کس بخواهد پس از نماز مغرب خارج شود،‌ باید یکی از محارم وی همراهش باشد.

فتوای سوم: لزوم بسته شدن اماکن تجاری در ۱۰ روز آخر ماه رمضان و نزدیک عید فطر تا مسلمانان به این ترتیب فقط به عبادت پردازند.

در فتوای چهارم آمده است که برخی عناصر داعشی فتوی داده‌اند، هر کس گروه داعش را دوست نداشته باشد،‌ روزه‌اش قبول نیست. به گونه‌ای که مفتی این گروه در شهر حمص سوریه گفته است که هر کس این گروه را دوست نداشته باشد، روزه‌اش قبول نیست و هر کس چنین ویژگی‌هایی داشته باشد، رنج روزه‌داری را به خود تحمیل نکند، چرا که بهره او از روزه فقط گرسنگی و تشنگی است.

بر اساس فتوای پنجم، یکی از پیروان و نظریه‌پردازان داعش فتوایی را صادر کرده‌اند که مستلزم بطلان روزه افرادی است که به این گروه تروریستی منتسب نیستند، بنابراین هر کس روزه باشد اما عضو داعش نباشد،‌ روزه‌اش باطل است و می‌توان در مورد وی به عنوان فرد منافق حد را جاری کرد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز