خبرگزاری کار ایران

مخالفت نتانیاهو با افشای ثروت و ارائه اظهارنامه مالیاتی

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۸۲۰

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با افشای میزان ثروتش و نیز افشای اظهارنامه درباره ارزش سرمایه‌هایش مخالفت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از عرب ۴۸، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نپذیرفت که میزان ثروتش را فاش کند و اظهارنامه‌ای درباره ارزش سرمایه‌های شخصی خود ارائه دهد. 

وی همچنین درخواست خود برای دریافت کمک مالی از پسر عمویش به منظور تأمین مالی پرونده‌های قضائی خود را پس گرفت.

روزنامه «هاآرتص» اعلام کرد که وکلای مدافع نتانیاهو در کمیته مرتبط اعلام کردند که وی درخواست کمک مالی برای دفاع قانونی را که به «ناتان میلیکووسکی» پسر عمویش و بازرگان مشهور ارائه داده بود، پس گرفته است. پسر عموی نتانیاهو وجود روابط تجاری با وی را در جریان تحقیق در پرونده ۱۰۰۰ تکذیب و انکار کرده بود.

این روزنامه نوشت که کمیته مذکور باید دوباره بنا به درخواست نتانیاهو برای دریافت دو میلیون دلار از پسر عمویش تصمیم‌گیری کند. نتانیاهو پیش از این اعلام کرده بود که  تلاش خواهد کرد از «سینسر بارتریژ» و یا بازرگان دیگری به جای پسر عمویش کمک مالی دریافت کند. 

این درخواست نتانیاهو به دنبال موضوع سهام شرکت فولاد مطرح شده که وی در آن با پسر عمویش شریک بوده و در حال حاضر به پرونده‌ای در دست دادستانی تبدیل شده است.

تیم دفاعی نتانیاهو همچنین گفت که آنها شرایط اولیه تعیین شده توسط کمیته برای دیدار را از جمله شرط ارائه اطلاعات مربوط به سرمایه و ثروت نتانیاهو و جزئیات کامل ارتباط او با بارت ریدژ را نمی‌پذیرند.

وکلای مدافع نتانیاهو اعلام کردند که این درخواست‌ها با موضوع سازش با دادگاه عالی در تناقض است؛ موضوعی که بر اساس آن این کمیته یک جلسه اضافی برای رسیدگی به درخواست نتانیاهو برای استفاده از حمایت بازگانان برگزار خواهد کرد.

اعضای این کمیته با ترکیب پیشین آن در پاسخ به این درخواست نتانیاهو نوشت: «چنانچه به نظر می‌رسد،‌ نتانیاهو نمی‌خواهد حتی یک شکل از اموالش را برای دفاع قانونی از خود هزینه کند».

فایل‌هایی که پلیس اسرائیل به آنها دست یافته نشان می‌دهد که نتانیاهو مبلغ ۶۰۰ هزار دلار به ازای سهام شرکت فولاد پرداخت نکرده است.

شراکت بین نتانیاهو و ملیکووسکی هنگام مخالفت با درخواست نتانیاهو برای کسب هزینه‌های قضائی خود از پسر عمویش برملا شد. 

نتانیاهو ماه گذشته مدعی شده بود که این سهام را در سال ۲۰۰۷ با قیمت بازار خریداری کرده و این موضوع را به اداره مالیات گزارش داده است. وی در سال ۲۰۰۹ به واسطه وکیل مدافعش به این کمیته برای ارائه اظهارات مالی خود رفت و با امکان حفظ سهامش در عین تصدی قدرت موافقت شد.

همچنین با  دریافت وام از شریک نتانیاهو برای دفع مالیات بر سود موافقت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز