خبرگزاری کار ایران

پس از گذشت ۵۵ روز صورت گرفت:

اعتراف بوئینگ به اشتباه مرگبار در ۲ سانحه ۷۳۷ مکس

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۹۲۲

شرکت هواپیمائی بوئینگ آمریکا اقرار کرد که از وجود نقص فنی در هواپیماهای «۷۳۷مکس» پیش از دو سانحه اندونزی و اتیوپی خبر داشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز عربی،‌ شبکه «سی ان ان» گزارش داد که شرکت بوئینگ آمریکا اعتراف کرد که پیش از وقوع دو سانحه اندونزی و اتیوپی از نقص فنی هواپیماهای سری «۷۳۷ مکس» اطلاع داشته اما از این موضوع چشم‌پوشی کرده است.

این شرکت آمریکایی پیش از این اعتراف کرده بود که سیستم هشدار که قرار بود ویژگی بارز این ناوگان باشد،‌ در تمام هواپیماها قابل عمل نیست.

سی ان ان گزارش داد که شرکت بوئینگ روز گذشته- یکشنبه- با انتشار بیانیه جدیدی تأکید کرد که این شرکت چند ماه پیش از سانحه سقوط دو هواپیما آگاهی داشته که سیستم هشدار این هواپیماها به همان روشی که برای مشتریان ارائه و فروخته شده عمل نمی‌کند.

این شرکت به رغم آگاهی از پیش تعیین شده به خود زحمت نداده است که خطوط هوایی یا اداره هواپیمایی فدرال آمریکا را از وجود این مشکل با خبر کند. 

این منبع تأکید کرد که بوئینگ پس از سانحه نخست سقوط فقط اشاره‌ای ساده به اداره فدرال هواپیمایی داشته اما جزئیات بیشتری در این زمینه ارائه نداده است. 

منبع مذکور همچنین افزود که شرکت بوئینگ حتی مشخص نکرده بود که این مشکل به سیستم فنی و سلامت هواپیما مرتبط است یا خیر.

در بیانیه جدید این ابر شرکت آمده است: «هنگامی که هواپیماهای سری مکس به کار باز گردند، کل ناوگان به سیستم هشدار کاملا واضح و کارآمد و قابل استفاده در هر زمان مجهز خواهند شد».

در سانحه نخست هواپیمای بدوئینگ ۷۳۷ مکس ۱۳ دقیقه پس از بلند شدن از فرودگاه بین المللی «سونوکارنو هاتا» در جاکارتا پایتخت اندونزی در اکتبر ۲۰۱۸  سقوط کرد که بر اثر آن تمام ۱۸۹ سرنشین این هواپیما جان باختند.

در تاریخ ۱۰ مارس ۲۰۱۹ نیز هواپیمای دیگری از همین نوع ۶ دقیقه پس از بلند شدن از «آدیس آبابا» پایتخت اتیوپی به مقصد کنیا سقوط کرد و تمام ۱۴۹ مسافر آن و هشت خدمه جان باختند.

موضوع نقص فنی در سیستم هشدار پس از سقوط هواپیمای اندونزی مشخص شد اما در آن زمان اشاره‌ای به اینکه مشکل ناشی از خطای کارخانه شرکت بوئینگ است، نشد.

سیستم هشدار به عنوان سیستم اضافی برای پشتیبانی از خلبانان تعبیه می‌شود چرا که اگر بین خوانش دو  سنسور جداگانه در دماغه هواپیما تفاوتی باشد، به خلبانان هشدار می‌دهد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز