خبرگزاری کار ایران

اعلام وضعیت فوق‌العاده امنیتی به مدت ۳ ماه در مصر

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۱۳۳

رئیس جمهوری مصر اعلام کرد که از صبح امروز- پنج شنبه- به مدت سه ماه در این کشور حالت فوق‌العاده امنیتی برقرار می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک،‌ روزنامه رسمی مصر در ساعات اولیه صبح امروز - پنجشنبه- تصمیم صادر شده از سوی «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری این کشور برای اعلام حالت فوق العاده به مدت سه ماه را منتشر کرد.

متن این تصمیم به این نکته تصریح می‌کند که نیروهای مسلح و هیأت پلیس باید تدابیر لازم جهت مقابله با خطرهای ناشی از تروریسم و تأمین مالی آن را اتخاذ کرده و امنیت را در سراسر کشور برقرار کنند. این نیروها همچنین باید از اموال عمومی و خصوصی حمایت و از جان شهروندان محافظت کنند.

السیسی پس از اعلام نتایج همه‌پرسی اصلاح قانون اساسی که به موجب آن وی می‌تواند تا سال ۲۰۲۴ در رأس قدرت باقی بماند و اجازه می‌یابد بار دیگر برای مدت شش سال نامزد ریاست شود، برای مردم مصر پیام تقدیر و تشکر فرستاد. 

بر اساس آمار اعلام شده از سوی هیأت ملی انتخابات در مصر، بیش از ۸۸ درصد رأی‌دهندگان با اصلاحات قانون اساسی موافقت کردند. 

به دنبال این نتایج، السیسی در شبکه فیسبوک نوشت:‌ «به مردم بزرگ مصر که جهان را با صفوف ملی و آگاهی از چالش‌های پیش رو شگفت زده کردند، افتخار می‌کنم و بر آنها درود می‌فرستم». 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز