خبرگزاری کار ایران

کیم و پوتین دیدار کردند

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۰۳۲

رئیس‌جمهوری روسیه و رهبر کره‌شمالی امروز - پنجشنبه- دیدار کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه امروز در ولادی ووستوک دیدار کردند.

پوتین در این دیدار گفت که روسیه تلاش خواهد کرد نقش مثبتی در برقراری صلح و ثبات در شبه‌جزیره کره ایفا کند.

وی افزود: «اطمینان دارم این سفر باعث تقویت روابط ما خواهد شد و ما در گفت‌وگوهای خود درباره حل مساله شبه جزیره کره تبادل نظر خواهیم کرد».

کیم نیز گفت که حل مساله شبه‌جزیره کره نیازمند توجه جهانی است.

وی در آغاز گفت‌وگویش با پوتین گفت: «همان‌گونه که اشاره کردید، امیدوارم این دیدار به تقویت روابط دوستانه و عمیق میان کره شمالی و روسیه کمک کند.»

کیم همچنین انتخاب مجدد پوتین به‌عنوان رئیس‌جمهوری روسیه در سال ۲۰۱۸ را به وی تبریک گفت.

وی همچنین از پوتین برای این دیدار تشکر کرد و گفت: «آقای رئیس‌جمهور، می‌خواهم از شما تشکر کنم که به‌رغم آن‌که بسیار گرفتارید مرا دعوت کردید و از مسکو هزاران کلیومتر سفر کرده تا مرا ببینید.»

پوتین نیز به کیم خیرمقدم گفت و انتخاب مجدد او را در انتخابات اخیر در کره شمالی تبریک گفت.

وی گفت: «به روسیه خوش ‌آمدید. همکاران‌مان مدت‌هاست در تدارک این دیدار هستند. اما پیش از هر چیز، انتخاب‌ شما به‌عنوان بالاترین مقام کره شمالی را بار دیگر تبریک می‌گویم. پیشتر نامه تبریکی برای‌تان فرستادم، اما می‌خواهم از این فرصت استفاده کرده تا حضوری مراتب تبریک را به شما عنوان کنم.»

پوتین گفت: «اطمینان دارم که سفر شما به روسیه به بهبود روابط دوجانبه کمک خواهد کرد و یاری‌مان خواهد کرد تا درک بهتری از اوضاع در شبه‌جزیره کره داشته باشیم، این‌که چه می‌توانیم بکنیم و روسیه برای حمایت از فرآیندهای مثبتی که امروز روی می‌دهند چه باید بکند.»

وی همچنین اشاره کرد که سال گذشته هفتادمین سالگرد روابط دیپلماتیک میان دو کشور بود و از خاطراتش در سفر به کره شمالی در سال ۲۰۰۰ سخن به میان آورد.

رئیس‌جمهوری روسیه افزود: «سفرم به کشورتان را به یاد دارم. پدرتان یکی از مبتکران امضای توافق صلح بود، توافق صلح میان دو کشور.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز