خبرگزاری کار ایران

خودداری ترامپ از ارائه گزارش مالیاتی به کنگره به رغم پایان مهلت تعیین شده

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۶۹۵

کاخ سفید به مهلت تعیین شده برای ارائه گزارش‌های ویژه مالیاتی رئیس جمهوری آمریکا در شش سال اخیر به کنگره پایبند نبوده و پیش‌بینی می‌شود که موجب بروز جنگ قانونی شود.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،‌ کاخ سفید از ارائه گزارش‌های مالیاتی ویژه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا از شش سال اخیر در پایان مهلت تعیین شده خودداری کرده است.

«ریچارد نیل» رئیس کمیسیون مالیات مجلس نمایندگان آمریکا به اداره درآمدهای داخلی در وزارت خزانه داری این کشور در تاریخ ۱۰ آوریل مهلت داد گزارش‌های مالیاتی شخص رئیس جمهور درباره شرکت‌های مرتبط با وی بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ را تحویل دهد. 

موعد نهائی ارائه گزارش ۲۳ آوریل بوده اما ترامپ تأکید کرد که نمی‌خواهد اطلاعاتی مالی خود را فاش کند. وی شعار تبلیغاتی خود در دوره انتخابات ۲۰۱۶ را تکرار کرد که  گزارش‌های مالی ویژه خود را ارائه نمی‌دهد.

ترامپ با این اقدام، سنت قدیمی بیشتر رؤسای جمهور آمریکا از ۷۰ قرن گذشته را زیر پا گذاشته است. البته قانونی در آمریکا نسبت به این موضوع تصریح نمی‌کند. 

«هوگان گیدلی» سخنگوی کاخ سفید در مصاحبه با «فاکس نیوز» گفت: «رئیس‌جمهور کاملا شفاف است به محض پایان عملیات اداره مالیات در باررسی این موضوع تمام شود، برای شفاف‌سازی فکری می‌کند».

وی در ادامه افزود:‌ «رئیس جمهور مجبور به انجام چنین اقدامی در حال حاضر نیست».

«استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا در پیامی به نیل گفت که این وزارتخانه تا ششم ماه می تصمیمم نهائی برای لزوم این اقدام یا عدم الزامی بودن آن را صادر می‌کند. 

وی به دموکرات‌ها هشدار داده که آنها از این طریق به دنبال دریافت گزارش‌های مالیاتی رئیس‌جمهور و افشای آنها هستند.

دموکرات‌ها نیز هشدار داده‌اند که در صورت عدم پایبندی ترامپ به درخواست کنگره برای ارائه گزارش مالیاتی اقدامات قانونی لازم در این زمینه مانند صدور یادداشتی برای ارائه اطلاعات مالی اتخاذ خواهند کرد و ممکن است این اقدام به جنگ طولانی مدت در دادگاه‌ها منجر شود. 

دموکرات‌ها با درخواست ارائه گزارش‌های مالیاتی رئیس‌جمهور قانونی کوچکی را برای اجازه به کنگره در بازبینی گزارش‌های مالیاتی هر شخصی با هدف انجام تحقیق ایجاد کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز