خبرگزاری کار ایران

نتانیاهو در دیدار از جولان اشغالی: چه زیبایی ای سرزمین اسرائیلی!

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۳۵۱

نخست‌وزیر اسرائیل امروز- سه شنبه- در شبکه‌های اجتماعی تصویری از خود به همراه خانواده‌اش در دیدار از جولان اشغالی را منتشر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با انتشار تصویری از خود به همراه همسر و دو فرزندش در توئیتر  نوشت: «به همراه خانواده‌ام از کنیسه‌ای قدیمی در کفرناحوم و اثر باستانی جاملا در جولان دیدار کردیم. چه زیبائی ای سرزمین اسرائیلی!».

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا ماه گذشته اعلام کرد که حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت می‌شناسد و این اقدام واکنش‌های مخالفت‌آمیزی را در سراسر جهان به دنبال داشت. 

جولان از اراضی سوریه است که از پنجم ژوئن ۱۹۶۷ به اشغال اسرائیل درآمده و به‌رغم قطعنامه ۴۹۷ شورای امنیت سازمان ملل در ماه دسامبر سال ۱۹۸۱ مبنی بر لغو الحاق جولان به سرزمین‌های اشغالی و ابطال حاکمیت اسرائیل بر این مکان، رژیم صهیونیستی همچنان از آن عقب‌نشینی نمی‌کند. 

کشورهای اروپائی عضو شورای امنیت (فرانسه،‌ آلمان، انگلیس، ‌بلژیک و لهستان) در واکنش به این تصمیم آمریکا با انتشار بیانیه مشترکی اعلام کردند:‌ «هر نوع اعلامیه‌ای درباره تغییر مرزها به صورت یک جانبه با منشور سازمان ملل و نظام قوانین جهانی در تناقض است». 

«رئوین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی هفته گذشته و پس از پیشتازی حزب لیکود در انتخابات با کسب ۳۶ کرسی در کنست، نتانیاهو را مأمور تشکیل کابینه جدید کرد. 

انتظار می‌رود که نتانیاهو مذاکرات سختی را با احزاب راست برای تشکیل کابینه انجام دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز