خبرگزاری کار ایران

روند صعودی بهای طلا به دنبال افزایش قمیت نفت

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۸۶۹

بهای طلا امروز- دوشنبه- پس از کاهش شدید، به دنبال افزایش قیمت نفت و از سرگیری معاملات پس از تعطیلات عید پاک افزایش یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز عربی، بهای طلا پس از آنکه در آخرین روز کاری گذشته به پایین‌ترین سطح طی چهار ماه اخیر رسید، امروز- دوشنبه- به دنبال افزایش قیمت نفت و از سرگیری معاملات پس از تعطیلات عید پاک، بهبود یافت.

بهای طلا در معاملات آنی با سه دهم درصد افزایش به هزار و ۲۷۸ دلار و ۸۶ سنت در هر اونس رسید. این در حالی است که بهای هر اونس طلا در جلسه گذشته به پایین‌ترین سطح ممکن از تاریخ ۲۷ دسامبر ۲۰۱۸ معادل هزار و ۲۷۰ دلارو ۶۳ سنت رسیده بود. 

این فلز گرانبها جلسه گذشته با یک و دو دهم درصد کاهش برای چهارمین هفته متوالی کاهش قیمت را تجربه کرد. 

بهای طلا در معاملات آتی آمریکا با چهار دهم درصد افزایش به هزار و ۲۸۰ دلار و ۹۰ سنت در هر اونس رسید. 

«بنجامین لو»، تحلیلگر شرکت «فیلیپ فیوچرز» گفت: «بهای طلا هفته گذشته با خسارت هنگفتی مواجه شد و آنچه که در حال حاضر اتفاق افتاده است،‌ خرید به دلایل کاملا فنی است،‌ برخی افراد قیمت‌ها را افزایش می‌دهند». 

بهای این فلز گرانبها تحت تاثیر افزایش قیمت نفت به دلیل تنش‌های ایالات متحده با ایران تقویت شده است. 

پیش بینی می‌شود که واشنگتن محدودیت کامل و فراگیری بر واردات نفت ایران در سراسر جهان اعمال کند. 

در زمینه دیگر فلزات گرانبها نیز باید گفت که بهای آنی نقره با هشت دهم درصد افزایش به ۱۵ دلار و پنج سنت در هر اونس رسید. 

پلاتین نیز با یک دهم درصد افزایش هر اونس ۹۰۱ دلار و ۵۵ سنت معامله شد. این فلز پیش از این بالاترین سطح افزایش را طی بیش از یک هفته تجربه و به ۹۰۶ دلار و ۸۰ سنت در هر اونس رسیده بود. 

اما پادلادیوم با یک دهم درصد کاهش به هزار و ۴۲۰ دلار و ۵۱ سنت در هر اونس رسید. این در حالی است که بهای این فلز پیش از این به بالاترین سطح ممکن طی دو هفته معادل هزار و ۴۲۴ دلار و ۵۱ سنت رسیده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز