خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه پیشین اکوادور:

لغو پناهندگی جولیان آسانژ وحشی‌گری بود

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۶۵۲

وزیر خارجه پیشین اکوادور گفت که دستگیری بنیانگذار ویکی‌لیکس ضربه سختی به قوانین بین‌المللی وارد کرده است.

به گزارش ایلنا  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ریکاردو پاتینو سواد» وزیر خارجه پیشین اکوادور، تصمیم دولت این کشور را مبنی بر لغو پناهندگی «جولیان آسانژ» بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس، «وحشی‌گری» خواند و گفت که این اقدام به شأن کشورش لطمه زده است. 

این مقام پیشین دولت ونزوئلا در گفت‌وگو با خبرگزاری راشا تودی گفت که دستگیری آسانژ به تصویر اکوادور، قانون اساسی‌اش و همچنین قوانین بین‌المللی ضربه سختی وارد کرده است.

پاتینو در گفت‌وگو با بخش اسپانیایی‌زبان راشا تودی گفت: «این اتفاق توهینی به شأن کشورمان است و نشان از بی‌قانونی دارد. این‌که پلیس بریتانیا اجازه پیدا کند که وارد سفارت‌مان شود و کسی را که به او پناهندگی داده‌ایم بیرون بکشد نشان از بی‌قانونی است. بنا بر قوانین بین‌المللی و قانون اساسی ما، نمی‌توان آسانژ را مسترد کرد. به این قانون نان رفولمان می‌گویند.»

نان رفورلمان یک اصل بنیادین حقوق بین‌الملل است که یک کشور پناهنده‌پذیر را از هرگونه اخراج متقاضیان پناهندگی یا بازگشت به سرزمینی که در معرض خطر آزار و شکنجه بر اساس «نژاد، مذهب، ملیت، عضویت در یک گروه اجتماعی خاص یا عقاید سیاسی» قرار می‌گیرند منع می‌کند. 

پاتینو همچنین افزود که آسانژ همچنان شهروندی اکوادور را دارد، حتی اگر این شهروندی از سوی دولت «به حالت تعلیق درآمده باشد». وی گفت که بنا بر قوانین اکوادور، استرداد شهروندان به کشورهای خارجی ممنوع است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز