خبرگزاری کار ایران

پدر جولیان آسانژ:

پسرم را به خانه بازگردانید

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۶۱۲

پدر بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس از مقام‌های استرالیا خواست تا در مساله دستگیری وی در سفارت اکوادور در لندن ورود کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پدر «جولیان آسانژ»، بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس، از مقام‌های استرالیا خواست تا در مساله دستگیری وی در سفارت اکوادور در لندن ورود کنند. 

«جان شیپتون»، پدر آسانژ، از «اسکات موریسون»، نخست‌وزیر استرالیا و وزارت خارجه این کشور خواست تا پسرش را به خانه بازگردانند. این در حالی است که پس از بازداشت آسانژ از سوی پلیس بریتانیا در روز پنج‌شنبه احتمال استرداد او به آمریکا شدت بیشتری گرفته است. 

شیپتون امروز -یکشنبه- در مصاحبه با روزنامه «هرالد سان» گفت: «وزارت خارجه استرالیا و نخست‌وزیر این کشور باید به‌شکلی ظریف کاری بکنند. می‌شود کاری کرد که همه راضی باشند. درباره استرداد آسانژ به استرالیا گفت‌وگوهایی میان یک سناتور و مقام‌های عالی‌رتبه وزارت خارجه صورت گرفته است.»

وی ضمن اظهار شگفتی از وضعیت پسرش هنگام دستگیری در سفارت اکوادور در لندن گفت: «دیدمش که از پله‌های سفارت پایینش می‌برند. چندان حالش خوب به‌نظر نمی‌رسید. من ۷۴ سال دارم و او ۴۷ سال، با این حال ظاهر من از او بهتر به نظر می‌رسد. ماه‌ها بود که مثل یک زندانی امنیتی زندگی می‌کرد و حتی نمی‌توانست به دستشویی برد. دوربین‌ها تمام حرکاتش را زیر نظر داشتند.»

این در حالی است که گزارش‌ها حاکی از آن است که در مدت استقرار آسانژ در سفارت اکوادور در لندن، مراقبت از وی سالیانه یک میلیون دلار برای دولت این کشور خرج برداشته است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز