خبرگزاری کار ایران

دیدار پادشاه سعودی با ولیعهد أبوظبی به دنبال حوادث اخیر شمال آفریقا

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۲۵۱

پادشاه عربستان و ولیعهد أبوظبی به دنبال حوادث اخیر کشورهای شمال آفریقا با یکدیگر دیدار و درباره آخرین تحولات این منطقه گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از رأی الیوم، خبرگزاری رسمی عربستان سعودی گزارش داد که «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی روز گذشته- سه شنبه- از «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد أبوظبی استقبال کرد.

این دو متحد پیش از این از شورای نظامی سودان اعلام حمایت کرده بودند.

به گزارش این خبرگزاری، ولیعهد أبوظبی در این دیدار  با حضور «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی آخرین تحولات منطقه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

امارات و عربستان سعودی پس از هفته‌­ها سکوت در مقابل تحولات سیاسی سودان روز یکشنبه گذشته با واکنشی مختصر نسبت به سرنگونی «عمر البشیر» رئیس‌جمهوری سودان، خواستار حفظ ثبات و انتقال صلح آمیز قدرت شدند.

این دو کشور با اعلام حمایت از شورای انتقالی نظامی سودان وعده ارائه بسته کمک­‌های مالی به مردم  را ارائه دادند.

سربازان سودان در ائتلاف عربستان علیه یمن مشارکت دارند.

یک مقام بلندپایه نظامی سودان روز دوشنبه گذشته اعلام کرد که نیروهای این کشور همچنان تا زمان تحقق اهداف ائتلاف سعودی در یمن می‌­مانند.

دو مقام سعودی و اماراتی حوادث اخیر لیبی را نیز مورد بررسی قرار دادند. این در حالی است که ناظران سیاسی از ارتباط عمیق عربستان و امارات با «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی سخن می‌­گویند.

گفته می­‌شود که عربستان اخیرا قول ارائه کمک ده­‌ها میلیون دلاری به نیروهای حفتر داده است.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز