خبرگزاری کار ایران

آغاز بزرگ‌ترین انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی در اندونزی

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۲۱۵

ده‌ها میلیون رأی دهنده اندونزیائی امروز- چهارشنبه- برای مشارکت در بزرگترین انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی همزمان در یک روز به پای صندوق‌های رأی رفتند.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، ده‌ها میلیون شهروند اندونزی امروز -چهارشنبه- در بزرگ‌ترین انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی این کشور در یک روز همزمان با هم مشارکت کردند. 

در این انتخابات، «جوکو ویدودو» رئیس‌جمهور فعلی اندونزی با «پرابوو سوبیانتو» ژنرال سابق نیرو‌های ویژه این کشور رقابت می‌کند. همچنین ۲۴۵ هزار نامزد کرسی‌های پارلمان نیز با یکدیگر رقابت می‌کنند. 

پس از یک دوره شش ماهه تبلیغات انتخاباتی، ۸۰۰ هزار مرکز رأی‌گیری آماده استقبال از ۱۹۲ میلیون نفر واجد شرایط رأی دادن طی هشت ساعت هستند.

برخی فعالان شبکه‌های اجتماعی از برخی تلاش‌ها برای تقلب در مراکز رأی‌گیری خبر داده‌اند اما هنوز بیانیه رسمی در این زمینه صادر نشده است. 

ویدودو ۵۷ ساله بازرگان سابقی که حرفه سیاسی خود را ۱۴ سال پیش با شهرداری یک شهر کوچک آغاز کرد، در سال ۲۰۱۴ در رقابت با سوبیانتو با اختلاف شش درصدی پیروز شد. 

بیشتر نظر سنجی‌ها از برتری ویدودو با اختلاف فاحش حکایت می‌کنند اما مخالفان معتقدند که این رقابت بسیار تنگاتنگ بوده و سوبیانتو تاکید دارد که با کسب ۶۳ درصد آرا پیروز میدان خواهد بود. 

«معروف امین» از رهبران برجسته دینی در اندونزی و رئیس انجمن دانشمندان این کشور نیز با ویدودو رقابت می‌کند. 

اما در انتخابات پارلمانی نیز ۱۶ حزب سیاسی برای کسب ۵۷۵ کرسی پارلمان با یکدیگر رقابت می‌کنند به گونه‌ای که ائتلاف هشت حزب در کنار حزب «مبارزه دموکراتیک اندونزی» از ویدودو حمایت می‌کنند. در مقابل نیز پنج حزب دیگر از سوبیاتو حمایت می‌کنند. چهار حزب مستقل منطقه‌ای نیز از منطقه خود مختار «آچه» با یکدیگر رقابت می‌کنند.

نزدیک به ۳۵۰ هزار نفر از نیروهای پلیس و ارتش در کنار یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از نیروهای امنیتی در سراسر کشور اندونزی برای برقراری امنیت در مراکز رأی گیری فعالیت می‌کنند. 

انتظار می‌رود که نامزد پیروز در انتخابات ریاست جمهوری در ساعات پایانی عصر امروز مشخص شود اما نتایج رسمی احتمالا تا پیش از ماه آینده میلادی اعلام نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز