خبرگزاری کار ایران

«سی‌ان‌ان» گزارش داد:

چالش‌های پیش روی مذاکرات تجاری آمریکا و اروپا

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۸۰۹

اتحادیه اروپا در حالی برای مذاکره با آمریکا اعلام آمادگی کرده است که اختلاف ها بر سختی کار مذاکره‌کنندگان دامن زده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری «سی ان ان» اروپا اعلام کرده که آماده از سرگیری مذاکرات تجاری با آمریکا در مورد تبادلات دو سوی اقیانوس اطس است؛ اگر چه ممکن است این رایزنی‌ها محکوم به فنا باشد.

اتحادیه اروپا دوشنبه به از سرگیری مذاکرات اقتصادی با امریکا رای داد این در حالی است که فرانسه به دلیل سرکشی آمریکا در مورد قوانین گرمایش جهانی با این مذاکرات مخالف کرده بود.

«سیسیلیا مالمستروم» مقام ارشد اقتصادی اتحادیه اروپا گفت که می‌خواهد این پیام را به دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا ابلاغ کند و برای بیداری ترامپ از غفلت تلاش می‌کند.

وی گفت: «ما زمانی که آن ها آماده مذاکره باشند، پای میز مذاکره می‌آییم»

اگرچه عدم توافق در زمینه‌های کشاورزی ممکن است مذاکرات را قبل از شروع، از دور خارج کند اما اتحادیه اروپا معتقد است که اقلام کشاورزی نباید قسمتی از مذاکرات باشد؛ این در حالی است که آمریکا بر خلاف این روند اصرار دارد.

اختلاف‌ها بر سختی کار مذاکره‌کنندگان دامن زده است این درحالی است که مذاکرات سخت قبلی در سال ۲۰۱۶ منجر به بن‌بست شده بود.

«پیتر هلمز» استاد دانشگاه «ساسکس» در اظهاری بیان کرد که طرف اروپایی برخلاف آمریکا نسبت به مذاکره بی‌تفاوت نیست ولی شرایط نسبت به دوره «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا پیچیده‌تر است.

اپوزوسیون پاریس

شرط و شروط زیادی در روابط اروپا و آمریکا وجود دارد. حجم مبادلات به بیش از یک تریلیون و 100 میلیارد دلار میرسد. این درحالی است که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه معتقد است اروپا نباید با کشوری که به پیمان ۲۰۱۵ فرانسه پشت پا زده است بیش از این مذاکره اقتصادی کند.

همینطور سخنگوی ریاست‌جمهوری فرانسه در اظهارنظری بر الگو بودن اروپا  در بحث ارزش‌ها و راسخ بودن در بحث گرمایش زمین تاکید کرده است.

«دونالد ترامپ» در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که از توافق پاریس بیرون می‌آید این در حالیست که امانوئل ماکرون معتقد بود که نباید با آمریکا که اینچنین به دنیا بی اعتنایی می‌کند توافق اقتصادی بیشتری کرد اما رای منفی فرانسه با اکثریت آرای سایر اعضای اتحادیه اروپا مردود شد.

چالش‌های کشاورزی

دردسر های اتحادیه اروپا با آمریکا بر سر مسئله محصولات کشاورزی ادامه دارد.اتحادیه اروپا معتقد است که نباید برای محصولات کشاورزی عوارض وجود داشته باشد. البته در اروپا این نگرانی وجود دارد که با باز شدن مرزها بر محصولات کشاورزی آمریکا، زمینه عرضه محصولات تغییر ژنتیک یافته آمریکایی نیز بیشتر شود.

آمریکا تاکید دارد که اگر اروپا به تفاهم فکر می‌کند، پس محصولات کشاورزی نیز باید مشمول بحث تعرفه شود. این درحالی است که «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا در دیدار سال گذشته خود از آمریکا از توافق با واشنگتن بر سر عدم اعمال تعرفه بر محصولات کشاورزی خبر داده بود.

تشدید اختلاف‌ها

عدم توافق باعث تشدید تنش‌ها بین دو طرف خواهد شد. این درحالی ست که ترامپ تهدید به اعمال تعرفه بر ۱۱ میلیارد دلار از کالاهای اروپایی کرده بود. اتحادیه اروپا نیز در اظهارنظر دیگری گفت که به دنبال تلافی خواهد گشت.

اخیرا آمریکا بر فولاد و آلومینیوم تعرفه اعمال کرده بود. اروپا نیز در اقدامی تلافی‌جویانه بر سه میلیارد دلار از محصولات آمریکایی مانند آب پرتقال، موتورسیکلت، جین و... تعرفه اعمال کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز