خبرگزاری کار ایران

زلمی خلیل زاد: موضع طالبان برای آغاز حملات بهاره، خطرناک است

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۹۹۴

نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان اعلام کرد که واشنگتن اعلامیه اخیر گروه طالبان در خصوص از سرگیری حملات بهاره را محکوم می­‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم،‌ «زلمی خلیل زاد» با انتشار پیامی در صفحه توئیتر ضمن محکوم کردن تصمیم اخیر گروه طالبان برای آغاز حملات بهاره نوشت: «تصمیم طالبان خطرناک است. هیچ توجیهی برای خشونت وجود ندارد، چرا که دولت افغانستان از یک طرح امنیتی خبر داده است و مردم این کشور نیز تمایل خود را برای صلح ابراز کردند».

وی در ادامه افزود: «همه مردم افغانستان باید این اعلامیه طالبان را محکوم کنند، من نیز به نمایندگی از آمریکا آن را محکوم کرده و از پاکستان و قطر و کشورهای دیگر که خواهان برقراری صلح در افغانستان هستند، دعوت می‌­کنم که در این  مسیر با ما همگام شوند».

خلیل زاد تأکید کرد که آمریکا به همراه متحدانش به حمایت از نیروهای ارتش و امنیتی در افغانستان ادامه می‌­دهد.

وی گفت: «تلاش می­‌کنیم تا تمام گروه­‌ها پای میز مذاکره بنشینند. عملیات جنگ و کشتار در افغانستان باید متوقف شود و همه طرف‌­ها باید از خشونت کاسته و با هدف رسیدن به صلح و سازش سیاسی و ترسیم نقشه راهی برای توقف جنگ در این کشور، روند گفت‌وگوها را آغاز کنند».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز