خبرگزاری کار ایران

عبدالله عبدالله:

طالبان می‌تواند بخشی از فرآیند سیاسی افغانستان باشد

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۰۶۰

رئیس اجرایی افغانستان گفت که طالبان می‌تواند بخشی از راه‌حل سیاسی این کشور باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری طلوع‌نیوز، «عبدالله عبدالله»، رئیس اجرایی افغانستان، گفت که طالبان می‌تواند بخشی از راه‌حل سیاسی این کشور باشد و چنانچه آنها خشونت‌ها را کنار بگذارند، می‌توانند در هر سطجی مردم این کشور را نمایندگی کنند. 

عبدالله گفت: «زمانی‌که طالبان به فرآیند سیاسی بپیوندد، خشونت را کنار بگذارد و ارتباط خود را با گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی قطع کند، می‌تواند بخشی از فرآیند سیاسی باشد. اگر مردم به آن‌ها رای دهند می‌توانند نمایندگی آنها را در هر سطحی برعهده گیرند.»

وی افزود: «نگرانی من این است که آنها می‌دانند که در یک انتخابات حقیقی ممکن است شانس چندانی نداشته باشند، چراکه مردم افغانستان علاقه‌ای به طالبان‌سازی ندارند. مردم صلح می‌خواهند اما علاقه‌ای ندارند به شیوه مورد نظر طالبان زندگی کنند.»

عبدالله در حاشیه اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در اردن گفت که از تلاش‌های آمریکا برای فشار آوردن به طالبان برای رسیدن به آتش‌بس حمایت می‌کند. 

عبدالله گفت: «آتش‌بس مهم است، اما در نهایت آتش‌بس باید به صلح بینجامد. آتش‌بس به خودی خود راه‌حل نیست، اما می‌تواند بخشی از بسته صلح باشد.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز