خبرگزاری کار ایران

خطای پروتکلی در نشست داووس بحرالمیت

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۳۳۸

پیش بینی می‌شود که آنچه وزیر خارجه اردن به خطای فردی غیرعمد توصیف کرد، موجب ایجاد جدال در بغداد بین لابی مخالف با گسترش روابط تجاری و اقتصادی با دولت عراق شود.

به گزارش ایلنا به نقل از رأی الیوم،‌ پیش بینی می‌شود که آنچه «ایمن صفدی» وزیر خارجه اردن به خطای غیر عمد توصیف کرد، بین دولت عراق و لابی مخالف با گسترش روابط تجاری و اقتصادی جدال تندی ایجاد کند.

در این خطا که پرچم کردستان به جای پرچم کشور عراق در تصویر رسمی از حاشیه نشست داووس در بحر المیتدریای مرده برافراشته شد، جدال سیاسی گسترده‌ای را در چند ساعت گذشته به دنبال داشته است. 

پرچم کردستان در کنار پرچم اردن و پشت سر «مسعود بارزانی» رهبر حزب کردستان عراق طی استقبال از وی توسط «فیصل بن الحسین» در یکی از نشست‌های داووس بحرالمیت  بالا رفت.

به نظر می‌رسد که پیام اعتراض سریع دولت عراق به دست طرف اردنی رسیده و وزارت خارجه اردن به سرعت موضوع را متذکر و یادآور شد. 

اردن برای جلوگیری از هر نوع جدالی که به منافع اردن و عراق آسیب بزند، تأکید کرد که این کشور به روابط متمایز و برادرانه و تاریخی با جمهوری عراق افتخار می‌کند و به گسترش همکاری و هماهنگی با این کشور در زمینه‌های مختلف که آثار مثبتی برای دو کشور به همراه دارد، مشتاق است. 

«سفیان القضاة» سخنگوی رسمی وزارت خارجه اردن نیز با انتشار بیانیه‌ای در خصوص موضوع پرچم عراق بر موضع ثابت کشورش در حمایت از امنیت عراق و ثبات و وحدت ارضی این کشور تأکید و اعلام کرد که عراق با  انجام فداکاری‌های بزرگ، پیروزی تاریخی را در مقابله با گروه‌های تروریستی محقق کرده است.

در این بیانیه تأکید شده است که وضع پرچم اقلیم کردستان عراق بدون حضور پرچم کشور عراق یک خطای پروتکلی غیر عمد بوده است. 

بر اساس این گزارش، باید یادآور شد که جدال نشست مجمع جهانی اقتصاد به این خطا محدود نشده و پس از اظهارات «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان مبنی بر لزوم اقدام اعراب در رفع نگرانی‌های امنیتی اسرائیل، یک جلسه گفت‌وگوی سیاسی بین او و صفدی برگزار شده است. 

صفدی مجددا یادآور شد که اسرائیل حق ملت فلسطین را نادیده گرفته و بنابراین با هدف قرار دادن مردم فلسطین نمی‌تواند به برقراری صلح کمک کند.

وی تأکید کرد که کشورهای عربی ابتدا باید پیش از هر نوع عادی‌سازی روابط با اسرائیل، دولت فلسطین با مرزهای تعیین شده در سال ۱۹۶۷ را به رسمیت بشناسند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز