خبرگزاری کار ایران

سرمقاله روزنامه واشنگتن پست:

بن‌سلمان عامل ضعف و تشویش ترامپ است

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۷۹۵

روزنامه واشنگتن پست، امروز- شنبه- در سرمقاله خود نوشت که ولیعهد سعودی پیام آشکاری برای تمام کسانی ارسال کرد که در آرزوی تأثیر پذیری وی از واکنش جهانی نسبت به برخورد وحشیانه علیه فعالان حقوق بشر و مخالفان رژیم سعودی بوده اند.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، روزنامه واشنگتن پست آمریکا امروز- شنبه- در سرمقاله خود همزمان با ادامه محاکمه ۱۱ نفر از فعالان حقوق زنان و بازداشت ۱۲ نفر از آنها توسط نیروهای امنیتی آل سعود در روز پنج شنبه گذشته از جمله شهروندان آمریکائی که تفسیری غیر از تحریک عامدانه ندارد،  نوشت: «محمد بن سلمان ولیعهد سعودی پیام روشنی به تمام کسانی که در آرزوی تأثیر پذیری او از واکنش‌های جهانی علیه اعمال وحشیانه در سرکوب حقوق بشر و مخالفان رژیم سعودی بودند، ارسال کرد».

در ادامه آمده است: «گویی ولیعهد سعودی خطاب به کل دنیا به ویژه کنگره آمریکا می‌گوید که اعتراض‌ها به قتل "جمال خاشقجی" روزنامه‌نگار منتقد سعودی و شکنجه زنانی که برای کسب حق رانندگی تلاش می‌کنند، گوش شنوایی نیافته است. شاید این عدم اجابت به دلیل عدم واکنش عملی و حمایت "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکاست».

این روزنامه نوشت: «دستگیری‌های جدید، نویسندگان و خبرنگاران و چهره‌های آکادمیک را که از اصلاحات حمایت کرده یا با زنان محاکمه شده ارتباط داشتند، مورد هدف قرار داده است». 

در ادامه سرمقاله واشنگتن پست آمده است که رژیم سعودی سرکوب‌ها را افزایش داده و افراد جدید بازداشت شده به عکس بازداشتی‌های فعلی جزء فعالان مشهور و برجسته در شبکه‌های اجتماعی نیستند و هیچ نوع تهدید سیاسی برای این رژیم به شمار نمی‌روند.

به نوشته این روزنامه، تنها هدف از بازداشت این افراد، توقف حمایت سعودی و بین‌المللی از زنانی است که برای اصلاحات جزئی چون اجازه سفر به زنان بدون اجازه یکی از خویشاوندان مرد تلاش کرده‌اند. 

واشنگتن پست همچنین نوشت: «بن سلمان با هدف قرار دادن شهروندان آمریکائی شاید به اقدام روز پنج شنبه کنگره برای تصویب قانون پایان دادن به دخالت آمریکا در جنگ داخلی یمن پاسخ می‌دهد».

سرمقاله واشنگتن پست در پایان نوشت که ترامپ شاید به آزادی آمریکائی‌های حبس شده افتخار می‌کند اما حرفی برای گفتن از بازداشت آمریکائی‌های سعودی ندارد. چنانچه در موضوع خاشقجی نیز همین‌گونه عمل کرد. بنابراین، حاکم جوان عربستان، رئیس‌جمهوری آمریکا را ضعیف و مشوش می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز