خبرگزاری کار ایران

سرگئی لاوروف:

به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان، ثبات در منطقه را به خطر می‌اندازد

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۷۱۱

وزیر خارجه روسیه از تصمیم آمریکا مبنی بر به رسمیت سناختن بلندی‌های جولان به‌عنوان بخشی از اسرائیل انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری تاس، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، در گفت‌وگو با روزنامه مصری «الاهرام» گفت که تصمیم آمریکا برای به رسمیت شناختن بلندی‌های جولان به‌عنوان بخشی از اسرائیل، ناقض توافق میان تل‌آویو و دمشق بر سر این منطقه است. 

وی گفت: «توافق میان دو طرف در سال ۱۹۷۴ میلادی در خطر قرار دارد. بگذارید یادآوری کنم که رهبران ایالات متحده و اسرائیل زمانی خواستار کمک ما برای ایجاد شرایط در جهت اعمال این توافق شدند. ما نیز چنین کردیم.»

لاوروف افزود که به شکرانه کمک‌های نیروهای نظامی روسیه، نیروهای صلح‌بان سازمان ملل متحد توانستند به ماموریت خود در منطقه عدم تخاصم ادامه دهند.

لاوروف در ادامه گفت: «به رسمیت شناختن بلندی‌های جولان به عنوان بخشی از اسرائیل از سوی ایالات متحده می‌تواند ثبات در این منطقه را به خطر بیندازد؛ ثباتی که با زحمت‌های بسیار به دست آمده است.»

این دیپلمات ارشد همچنین گفت که این اقدام آمریکا «تمام اصول مورد قبول در قوانین بین‌المللی را که بنیان رسیدن به ثبات در خاورمیانه است، زیر سوال می‌برد.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز