خبرگزاری کار ایران

اتحادیه اروپا استفاده از ناو برای نجات مهاجران در دریا را متوقف می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۴۴۱۴۳

اتحادیه اروپا اعلام کرد که از ماه آوریل استفاده از ناو برای نجات مهاجران در دریا را متوقف می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، اتحادیه اروپا از ماه آینده میلادی به استفاده از ناوهای دریایی اعضا که هم‌اکنون در سواحل لیبی در دریای مدیترانه برای عملیات جست‌وجو و نجات جان مهاجران گشت می‌زنند، خاتمه می‌دهد.

این خبر را منابع به نزدیک به اتحادیه اروپا امروز -چهارشنبه- اعلام کرده‌اند.

تصمیم تعلیق فعالیت ناوها در جلسه برای حل اختلاف میان ایتالیا و دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل اتخاذ شده است.

دولت ایتالیا که در ماه‌های اخیر با سیاست‌های ضدمهاجرتی‌اش شناخته می‌شود، تهدید کرده بود کل عملیات جست‌وجو و نجات را متوقف خواهد کرد، مگر اینکه کشورهای دیگر مهاجران نجات داده شده را بپذیرند.

استفاده از ناوهای دریایی بخشی از پروژه ضد قاچاق انسان اتحادیه اروپا موسوم به عملیات «سوفیا» است که با هدف کنترل مهاجران در دریای مدیترانیه صورت می‌گیرد.

مقامات اتحادیه اروپا در نشست خود توافق کردند عملیات «سوفیا» شش ماه دیگر ادامه یابد و در عوض حذف دو ناو فعال باقیمانده، تمرکز بر رصد هوایی دریا و تقویت آموزش گارد ساحلی لیبی در دستور کار قرار گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز