خبرگزاری کار ایران

ادامه اعتراض‌ها در الجزائر/ دعوت حزب حاکم به پیروی از نقشه راه پیشنهادی بوتفلیقه

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۷۱۹

اعتراض‌ها در الجزائر علیه مقام‌های این کشور همزمان با انتقاد رئیس جنبش جامعه سالم از سفر خارجی وزیر خارجه این کشور، تشدید شد.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، اعتراض کارمندان الجزائر علیه مقام‌های این کشور همزمان با انتقاد «عبدالرزاق مقری» رئیس جنبش جامعه سالم از سفر خارجی «رمطان لعمامره» وزیر خارجه ادامه پیدا کرد.

اما همزمان، حزب جبهه آزاد ملی که ائتلاف حاکم رهبر آن است، قدرت­‌های سیاسی را به پیروی از نقشه راه پیشنهادی «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس‌جمهوری فرا خواند.

خبرنگاران و کارمندان تلویزیون الجزائر نیز مقابل مقر تلویزیون این کشور تجمع کرده و شعارهایی مبنی بر درخواست تضمین خدمات عمومی و رفع محدودیت­‌ها در عملکرد و انجام وظایف خود سر دادند.

ده­‌ها نفر از جامعه مهندسین معمار و نمایندگان سندیکاهای شهرداری­‌ها روز گذشته -دوشنبه- در میدان پست مرکزی پایتخت تجمع کردند تا تظاهرات صلح‌آمیزی را برگزار کنند اما پلیس مانع فعالیت آنان شد.  

کارمندان بسیاری از شهرداری‌­ها نیز در پاسخ به دعوت اتحادیه ملی کارمندان مستقل اداره عمومی به بهانه حمایت از جنبش سراسری دست به اعتصاب سه روزه زدند.

جنبش جامعه سالم در شبکه فیس بوک نوشت: «لعمامره که سمت معاون نخست‌وزیر را نیز به عهده دارد، در سفر خارجی خود کشورهای دیگر را علیه مردم الجزائر تحریک می‌­کند».

«حسین خلدون» عضو کمیته اجرائی جبهه آزاد ملی با دعوت از تمام قدرت­‌های سیاسی الجزائر به پیروی از نقشه راه پیشنهادی بوتفلیقه تأکید کرد تمام پیشنهاداتی که موجب ایجاد شکاف بین نهادهای دولت شود، به آشوب و هرج و مرج منجر می‌­شود.

خلدون مجددا بر حمایت حزبش از این جنبش سراسری و دعوت به لزوم مسالمت‌آمیز بودن آن، برخی گروه­‌ها را به دخالت و توطئه در شعارهای مخالفت‌آمیز با این حزب متهم و تأکید کرد که برخی کانال‌‌های تلویزیونی از طریق تحریف حقایق به دنبال بدنام کردن حزب وی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز