خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه افغانستان:

حقوق زنان خط قرمز مذاکرات صلح با طالبان است

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۵۹۰

وزیر خارجه افغانستان امروز- سه‌شنبه- تأکید کرد که کشورش حقوق زنان را خط قرمز در روند گفتو گوهای صلح با آمریکا و گروه طالبان می‌­داند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «صلاح الدین ربانی» وزیر امور خارجه افغانستان، امروز- سه‌شنبه- در گفت و گو با روزنامه «بیلد» آلمان گفت: «در حال حاضر محدودیت­‌هایی برای حضور دختران در مدارس وجود دارد.... ما آنچه را که از ۱۸ سال پیش انجام داده­‌ایم، قربانی نخواهیم کرد».

وی در ادامه با تأکید بر حمایت کامل از مذاکرات جاری صلح در قطر تأکید کرد که مذاکره تنها ابزار موجود برای پایان دادن به درگیری­‌ها و چنین مشکلاتی است.

اما ربانی در ادامه اظهارات خود افزود: «کاملا واضح است، هنگامی که ما از صلح صحبت می­‌کنیم، این به مفهوم عقب‌نشینی ما و تأسیس مجدد رژیم طالبان در کشور نیست».

وی تأکید کرد که اگر ما از صلح و ثبات و سرمایه‌گذاری خارجی در کشور برخوردار باشیم، دیگر مردم تمایلی ندارند که افغانستان را ترک کنند و در این کشور باقی خواهند ماند. بنابراین عملیات صلح بسیار مهم است.

گروه طالبان به‌رغم درخواست واشنگتن برای مشارکت دولت افغانستان در گفت‌وگوی افغانی- افغانی با انجام مذاکرات مستقیم با «اشرف غنی» رئیس‌جمهوری این کشور مخالفت کرده است.

ربانی تأکید کرد آلمان که در افغانستان حضور نظامی دارد، می­‌تواند میزبان دور سوم مذاکرات صلح باشد.

وزیر خارجه افغانستان در پایان گفت: «چنانچه هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان نیز اخیرا اعلام کرده، این کشور آماده میزبانی گفت‌وگوهای صلح است و دولت افغانستان از این موضوع قدردانی می­‌کند».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز