خبرگزاری کار ایران

سیدعمار حکیم:

مخالف تلاش‌ها برای به رسمیت شناختن جولان به عنوان بخشی از رژیم صهیونیستی هستیم/کشورهای بزرگ از حمایت رژیم اشغالگر دست بردارند

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۴۵۷

رهبر جریان حکمت ملی و رئیس ائتلاف اصلاح و سازندگی عراق در مراسمی به مناسبت روز زندانی سیاسی در عراق تأکید کرد که زندانیان سیاسی نخبگان پیشگامی‌اند که ملت را به حرکت درمی‌آورند.

به گزارش ایلنا، سیدعمار حکیم، در این مراسم که امروز در بغداد برگزار شد، تأکید کرد که گذشت ۱۶ سال از سرنگونی رژیم دیکتاتوری در عراق همچنان زندانیان سیاسی به حقوق خود دست نیافته‌اند و همچنان بسیاری از آنان از فرصت اشتغال در ادارات دولتی محروم هستند.

حکیم مسئولیت کنونی زندانیان سیاسی را اصلاح مسیر و رفع انحرافات و ساختن عراقی متفاوت دانست و افزود که این گروه از هر کسی برای برافراشتن شعار اصلاح و مبارزه با فساد و شعار خدمت رسانی و بازسازی کشور شایسته‌تر است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین بر لزوم اهتمام مضاعف به زنان زندانی سیاسی تأکید کرد و گفت که زنان به حکم عواطف و ابعاد معنوی وجودشان رنج بیشتری کشیده‌اند و باید در رسیدگی به حقوق آنان دست به تبعیض به معنای مثبت کلمه زد.

وی همچنین خواستار فعالیت های غیردولتی برای معرفی و ثبت اسناد مربوط به زندانیان سیاسی و مطرح کردن نام آنان در نهادهای بین المللی غیردولتی شد.

رئیس ائتلاف اصلاح و سازندگی عراق همچنین بر اهمیت دفاع از پروژه‌ای ملی و پایبندی به آن تأکید کرد و افزود که بدون یک پروژه مشخص ملی حفظ عراق قدرتمند و یکپارچه ممکن نیست.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر اهمیت استفاده از سفر مقامات کشورهای خارجی به عراق و تلاش‌ها برای تقویت روابط با عراق تأکید کرد و منافع عراق را در تبدیل شدن به پل ارتباط به جای میدان نزاع دانست و افزود که عراق باید به دور از سنگربندی های منطقه‌ای با همه روابطی سازنده برقرار کند.

سیدعمار حکیم بر مخالفت قاطع با تلاش های جاری برای به رسمیت شناختن جولان به عنوان بخشی از رژیم صهیونیستی تأکید کرد و گفت که پاره پاره کردن خاک مسلمانان و دادن آن به رژیم اشغالگر با حمایت کشورهای بزرگ انجام می‌شود و این کشورها باید از تکرار تجربه تحریک عواطف مسلمانان دست بکشند.

وی تأکید کرد که جولان و فلسطین مناطقی عربی هستند و حق چیزی نیست که دچار مرور زمان شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز