خبرگزاری کار ایران

تهدید اردوغان به محاکمه اخلالگران ثبات اقتصادی و بازار ارز

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۲۶۳

رئیس جمهوری ترکیه به دلالانی که ارز این کشور را مورد هدف قرار می‌دهند، هشدار داد که تاوان سنگینی را پرداخت خواهند کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه روز گذشته-یکشنبه- در یک تجمع انتخاباتی در استانبول با هشدار به دلالانی که ارز این کشور را هدف قرار می‌دهند، تأکید کرد که وزارات دارائی ترکیه با این موضوع برخورد می‌کند.

اردوغان گفت: «برخی افراد به دنبال تحریک ترکیه هستند و با همکاران خود در این کشور تلاش می‌کنند ارزش لیره در برابر دیگر ارزهای خارجی را کاهش دهند».

وی در ادامه افزود: «به کسانی که به دنبال انجام چنین فعالیت‌هایی در آستانه انتخابات هستند، می‌گویم که هویت همه آنها را می‌شناسیم و از همه فعالیت‌های آنها خبر داریم. آنها بدانند که پس از انتخابات تاوان سنگینی پرداخت خواهند کرد».

اردوغان در اظهارات خود مشخص نکرد که مقصود وی دقیقا چه کسانی هستند اما بانکداران و تنظیمکنندگان بازار روز شنبه اعلام کردند که تحقیقات در مورد شکایت‌های مطرح شده مبنی بر اینکه گزارش بانک «جی پی مورگان» آمریکا چالش‌هایی را در بورس اوراق بهادار استانبول ایجاد کرده و به اعتبار بانک‌های ترکیه آسیب رسانده است، آغاز کرده‌اند.

بانک مرکزی ترکیه نیز بر ادامه به کارگیری تمام ابزارهای سیاست پولی و مدیریت نقدینگی برای حمایت از ثبات مالی تأکید کرد.

ارزش لیره ترکیه روز جمعه گذشته در مقابل دلار آمریکا بیش از چهار درصد سقوط کرد که این موضوع نگرانی‌هایی را نسبت به احتمال روی آوردن مردم این کشور برای خرید ارز خارجی ایجاد کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز