خبرگزاری کار ایران

یک روز پس از اعتراضات جلیقه زردها در پاریس:

نوک پیکان انتقاد ترامپ به سمت فرانسه نشانه رفت

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۳۱۴

رئیس‌جمهوری آمریکا پس از آتش زدن و غارت اموال عمومی در جریان اعتراض‌های روز گذشته- شنبه- جلیقه زردها در پاریس، نوک پیکان انتقاد خود را به سمت این کشور گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا پس از وقایع روز گذشته در جریان اعتراض‌های جلیقه زردها و آتش زدن اماکن تجاری در شانزه لیزه نوک پیکان خود را متوجه این کشور کرد و گفت: «سیاست پاریس در قبال آب و هوا دلیل وقایع فعلی است».

ترامپ در توئیتی نوشت: «دستاورد توافق پاریس درباره آب و هوا برای فرانسه چه بوده است؟».

ترامپ به‌رغم اتفاق نظر دانشمندان درباره تغییر آب و هوا طی این سال‌ها، همچنان مخالف این موضوع است.

ترامپ خود در پاسخ به پرسش مذکور نوشت: «معتقدم که توافق پاریس اکنون پس از گذشت ۱۸ هفته از اعمال تجاوزگرانه معترضان جلیقه‌زرد دستاوردهای بسیارخوبی داشته است. در این بحبوحه، آمریکا در رأس تمام فهرست‌ها درباره محیط زیست قرار گرفته است».

این برای دومین بار است که ترامپ به تظاهراتی که از ماه نوامبر برای اعتراض به سیاست‌های «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه آغاز شده است، به مساله اقلیمی استناد می‌کند.

ترامپ در ماه دسامبر نیز بدون ارائه هیچ مدرکی مدعی شد که بسیاری از معترضان شعار «ما ترامپ را می‌خواهیم» سر دادند.

«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه در واکنش به این اظهارات در مصاحبه با شبکه «ال‌سی‌ای» گفت: «ما در سیاست‌های داخلی آمریکا دخالت نمی‌کنیم و متقابلا از این کشور نیز می‌خواهیم که چنین عمل کند». 

وی افزود: «من این را به دونالد ترامپ می‌گویم؛ چنانچه حرف رئیس جمهور نیز هست؛ مردم ما را به حال خود رها کنید». 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز