خبرگزاری کار ایران

دعوت دبیر کل سازمان ملل برای تثبیت آتش‌بس در ادلب

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۷۸۰

دبیر کل سازمان ملل متحد تمام طرف‌های درگیر در سوریه را به پایبندی به تعهدات خود و اجرای آتش‌بس در منطقه ادلب واقع در شمال غرب این کشور فرا خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد اواخر روز گذشته- جمعه- با انتشار بیانیه‌ای همزمان با آغاز نهمین سال بحران سوریه، ضمن ابراز نگرانی شدید نسبت به افزایش درگیری‌ها در منطقه ادلب در هفته‌های گذشته طرف‌های درگیر را به پایبندی به تعهدات خود و اجرای آتش‌بس در این منطقه فرا خواند.

وی افزود:‌«مردم سوریه در شمال شرق و شمال غرب این کشور همچنان در ترس و بیم همیشگی از وقوع یک مصیبت انسانی دیگر به سر می‌برند».

گوترش تأکید کرد که آتش بس در ادلب یک گام ضروری در زمینه‌سازی برای برقراری آتش‌بس در سراسر این کشور است.

وی بر لزوم احترام کامل به قانون بین المللی درباره حقوق بشر و حمایت از آن هنگام انجام و یا حتی برنامه‌ریزی برای هر نوع عملیات نظامی تأکید کرد.

دبیر کل سازمان ملل در ادامه افزود: « غیر نظامیان بی‌گناه که بیشتر آنان زنان و کودکان هستند، به دلیل نقض گسترده حقوق بشر و نادیده گرفتن حقوق بین‌المللی انسانی هزینه گزافی در این جنگ می‌پردازند».

وی در زمینه وضعیت انسانی در سوریه گفت:‌ «دریافت کمک‌های بشر دوستانه همچنان موضوعی جدی است و یازده میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به حمایت و کمک نیاز دارند». 

دبیر کل سازمان ملل با تأکید بر لزوم حمایت سریع بین المللی، از طرف‌های درگیر خواست برای ایجاد راهکار سیاسی در راستای تحقق انتظارات مشروع مردم سوریه گام جدی بردارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز