خبرگزاری کار ایران

۲ پژوهشگر آمریکایی:

زمان توقف حمایت مالی واشنگتن از ریاض فرا رسیده است

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۹۲۷

پایگاه خبری «هیل» آمریکا با انتشار مقاله‌ای نوشت که اکنون زمان آن رسیده است که آمریکا از تأمین مالی حملات ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی در یمن خودداری کند.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، «کلر ونکل اشتاین» و «نیکلاس سایدل» دو نویسنده آمریکایی با انتشار مقاله مشترکی در پایگاه هیل نوشتند: «جنگ در یمن فاجعه انسانی است، چراکه پیامد آن به طور میانگین کشته یا زخمی شدن ۱۲۳ شهروند در هر هفته بوده و زندگی بیش از ۱۴ میلیون نفر را در معرض قحطی و گرسنگی قرار داده است». 

دو نویسنده مذکور معتقدند که آمریکا به رغم روایت‌های بسیار از جنایت‌های جنگی ائتلاف متجاوز سعودی، به کمک‌های نظامی و تجهیزاتی خود به این ائتلاف ادامه می‌دهد تا دوره جنگ خونین و غیر انسانی در یمن طولانی شود.

به اعتقاد ونکل اشتاین و سایدل آمریکا می‌تواند استراتژی‌هایی را به کار گیرد که ریشه‌های منابع مالی ائتلاف متجاوز را بخشکاند و این مهم فقط از طریق تصویب قانونی امکان‌پذیر است که به کنگره، صلاحیت و اختیارات بیشتری برای تعیین هزینه‌های نظامی در بودجه سال آینده را می‌دهد. در این صورت می‌توان گفت که توقف حمایت نظامی آمریکا از عربستان سعودی برای توقف ماشین جنگ در یمن کفایت می‌کند. 

در این مقاله همچنین آمده است که تلاش‌ها برای بیرون کشیدن آمریکا از این جنگ غیراخلاقی به‌رغم همراهی اعضای احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه با این تلاش‌ها و مخالفت آنها با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی پس از قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی نتیجه‌بخش نیست

دو نویسنده مذکور با استناد به وقایع هفته گذشته کنگره بر ناکامی برخی اعضای دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه برای توقف حمایت آمریکا از جنگ یمن و عدم مشارکت نیروهای آمریکایی در اعمال تجاوزگرانه تأکید کردند.

ون کل اشتاین و سایدل معتقد هستند که ناکام گذاشتن عامدانه چنین تلاش‌هایی به منظور شکست دموکرات‌ها صورت می‌گیرد. چنانچه حمایت از ائتلاف به سرکردگی آل سعود به هر شکلی حتی اگر از طریق انجام عملیات اطلاعاتی از راه دور باشد، پیامدهای منفی بسیاری چه در سطح بین‌المللی و چه در سطح داخلی به دنبال خواهد داشت و به عنوان خطای تاریخی این کشور ثبت خواهد شد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز