خبرگزاری کار ایران

یک گام به جلو؛ پاکستان دوباره سفیر خود را به هند می‌فرستد

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۸۶۰

وزیر خارجه پاکستان تأکید کرد که در راستای کاهش تنش‌ها سفیر کشورش در هند طی دو روز آینده به کار خود باز می‌گردد.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان امروز- چهارشنبه- طی اظهاراتی تأکید کرد که در راستای کاهش تنش‌های بی‌سابقه در نیم قرن گذشته در منطقه مورد اختلاف کشمیر، سفیر کشورش در هند فعالیت خود را از سر می‌گیرد. 

وی بر آمادگی کشورش برای بازگشت روابط نظامی بین دهلی‌نو و اسلام‌آباد به همان روال سابق خود تأکید کرد.

وزیر خارجه پاکستان اعلام کرد که اسلام‌آباد دوباره به پیروان فرقه «سیک» هندو اجازه می‌دهد که به مکان عبادت خود در خاک پاکستان وارد شوند. 

پاکستان، خلبان هندی را که در درگیری اخیر اسیر کرده بود، آزاد کرد و قطار سابق ارتباط با هند را دوباره به ریل بازگرداند.  

دولت پاکستان اعلام کرد که تمام این اقدام‌ها را برای نشان دادن حسن نیت و تمایل خود برای کاهش تنش اتخاذ می‌کند. 

«عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان هفته گذشته به دنبال سرنگونی دو هواپیمای هند در واکنش به حمله هوائی دهلی‌نو به نزدیکی شهر «بالکوتت» تأکید کرد که کشورش خواهان تشدید تنش نیست و بلافاصله خلبان هند را به عنوان تلاش برای صلح آزاد کرد. 

«احمد برکات» مدیر دفتر شبکه الجزیره در اسلام آباد تأکید کرد که بازگشت سفیر پاکستان به دهلی‌نو، بیانگر تمایل حقیقی این کشور برای عدم تنش بین دو کشور است.

وی در ادامه افزود که احتمالا این اقدام آخرین اقدامی باشد که پاکستان در راستای عدم تنش اتخاذ می‌کند.

برکات گفت: «میانجی‌گری‌ها نتیجه‌بخش بوده است به ویژه آن دسته از وساطت‌ها که مخفیانه صورت گرفته است. چنانچه مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا امروز از تماس تلفنی با همتای هندی و پاکستانی خود و اخذ تعهد از آنها برای عدم ایجاد تنش خبر داد».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز