خبرگزاری کار ایران

اقدام بی‌­سابقه تلویزیون الجزائر در پوشش تظاهرات اعتراضی مردم

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۷۴۱

تلویزیون الجزائر شب گذشته- سه شنبه- گزارش بی­‌سابقه­‌ای از جنبش مردمی علیه نامزدی دوره پنجم رئیس‌جمهوری این کشور و خواسته­‌ها برای سرنگونی نظام را پخش کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، تلویزیون الجزائر طی گزارشی بی­‌سابقه، تظاهرات انبوه مردمی در روز جمعه گذشته در اعتراض به نامزدی «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس‌جمهوری این کشور برای پنجمین دور متوالی را پخش کرد.

در این تظاهرات مردم نظام حاکم را «گروه فاسد» توصیف کردند و خواستار برکناری و سرنگونی آن شدند.

گزارشگر این شبکه تلویزیونی در گزارش خود گفت: «جمعه بیست و دوم فوریه یک روز عادی مانند روزهای دیگر سال نبود و هیچ صدایی فراتر از صدای مردم به گوش نمی‌­رسید».

وی در ادامه افزود: «این مردم خواستار وضعیت دیگری غیر از وضع موجود و زندگی دیگری متفاوت از زندگی کنونی بوده و در کل نظام دیگری غیر از این نظام می­‌خواهند. این افراد، جوانان صلح‌جوئی هستند که که بهار آنها رنگ الجزائر دارد و بهار عربی یا عجمی نیست».

این گزارشگر تأکید کرد: «این مردم نمی‌­خواهند فقط رئیس‌جمهور برکنار شود بلکه خواستار سرنگونی نظام هستند اما این موضوع مستلزم آرامش است و پیام مردم به رئیس‌جمهوری رسیده و او نیز در پاسخ به این پیام قول داد که در صورت پیروزی در این انتخابات، نظام را تغییر می­‌دهد».

تلویزیون الجزائر در اقدامی بی­‌سابقه شعارهایی را که تظاهرکنندگان سر می‌­دادند، از جمله «مردم خواستار سرنگونی نظام هستند»، «حزب حاکم باید برود»، «گروه فاسد باید سرنگون شود» و ما خواهان تغییر مسالمت‌آمیز نظام هستیم»،‌منتشر کرد.

نکته جالب توجه اینکه، ‌تلویزیون الجزائر در حالی این گزارش را پخش کرد که یک نهاد کاملا دولتی است و تحت نظارت مستقیم دولت قرار دارد.

زمان پوشش اخبار مربوط به تظاهرات در تلویزیون الجزائر فقط دو دقیقه بود اما با انتقادات فراوانی مواجه شد.

بوتفلیقه یکشنبه گذشته در پیامی به مردم الجزائر قول داد که در صورت پیروزی در انتخابات هجدهم آوریل، انتخابات زودهنگام برگزار کند و خود در آن نامزد نشود.

الجزائر از زمان نامزدی بوتفلیقه برای انتخابات پیش رو شاهد اعتراض‌های گسترده مردمی و دعوت‌­ها برای برکناری وی و سرنگونی نظام حاکم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز