خبرگزاری کار ایران

تجمع معترضان به تبرئه پلیس‌های قاتل جوان سیاه‌پوست آمریکایی

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۲۳۷

دادستان ایالات متحده اعلام کرد که علیه ماموران پلیسی که یک جوان سیاه‌پوست را به قتل رسانده‌اند، اعلام جرم نخواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری سی‌ان‌ان، پس از آن‌که دادستان کل ایالات متحده گفت که علیه افسران پلیسی که «استفان کلارک» جوان سیاه‌پوست آمریکایی را به قتل رسانده‌اند اعلام جرم نخواهد کرد، تظاهرکنندگان روز گذشته -شنبه- خارج از مرکز پلیس ساکرامنتو در کالیفرنیا تجمع کردند. استفان کلارک سال گذشته میلادی به ضرب گلوله نیروهای پلیس در حیاط پشتی منزل مادربزرگش به قتل رسید. 

«آن ماری شوبرت»، بازپرس کل ساکرامنتو، پیشتر اعلام کرده بود که تحقیقات نشان از‌ آن دارد که این افسران پلیس قانون را زیر پا گذاشته‌اند.

وی ساعاتی پس از دیدار با خانواده کلارک در جمع خبرنگاران گفت: «با نگاه کردن به قانون و شواهد و پی گرفتن مسئولیت اخلاقی‌مان باید بگوییم نه، [این حکم عادلانه نیست].»

این پرونده سال گذشته میلادی نمادی از روابط پرتنش میان پلیس و مردم آمریکا و گرایش‌های نژادپرستانه در میان ماموران قانون بود. 

مادر کلارک در جمع خبرنگاران گفت گه از این حکم عصبانی است. 

وی گفت: «آن‌ها پسر مرا اعدام کردند. در حیاط خانه مادرم اعدامش کردند و این کار درست نیست!»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز