خبرگزاری کار ایران

سئول:

کره‌شمالی می‌تواند به متحد نظامی آمریکا تبدیل شود

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۳۰۱

مشاور روابط امور خارجه رییس‌جمهوری کره‌جنوبی گفت که تبدیل شدن کره‌‌‌شمالی به متحد نظامی آمریکا دور از دسترس نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «مون چانگ-این» مشاور ویژه روابط امور خارجه کره‌جنوبی امروز-پنجشنبه- گفت که تبدیل شدن کره‌شمالی به متحد نظامی آمریکا محتمل بوده و بهترین راه برای تضمین امنیت پیونگ‌یانگ است.

مون چانگ-این گفت: «فرض کنید روابط کره‌شمالی به آمریکا عادی شود، چرا نباید آنها همکای نظامی داشته باشند؟ این بهترین راه برای تضمین امنیت پیونگ‌یانگ خواهد بود. اکنون روابط میان آمریکا و کره‌شمالی برپایه دشمنی است. اما اگر روابط آنها خوب شود، احتمال همکاری نظامی آنها وجود دارد.»

وی افزود: «در صورت نرمال شدن روابط واشنگتن و پیونگ‌یانگ، آمریکا با کره‌شمالی و جنوبی و ژاپن روابط خوب و همکاری نظامی خواهد داشت و چین با این مساله کنار خواهد آمد.»

این در حالی است که «جوزف یون» نماینده پیشین آمریکا در امور کره‌شمالی گفت که احتمال همکاری نظامی آمریکا و کره‌شمالی در آینده محتمل و شدنی نیست.

امروز همچنین «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا و «کیم جونگ‌اون»، رهبر کره شمالی محل نشست خود در هانوی را زودتر از موعد مقرر ترک کردند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که قرار ناهار کاری میان دو طرف لغو شده است.

پس از آن دفتر ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی در بیانیه‌ای عنوان کرد که رهبر کره‌شمالی و رئیس‌جمهوری آمریکا «به پیشرفتی معنادارتر از همیشه» دست یافتند و آمادگی ترامپ برای ادامه گفت‌وگوها چشم‌انداز دیدار احتمالی آتی را روشن‌تر می‌کند.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز