خبرگزاری کار ایران

روند نزولی قیمت نفت به دنبال کاهش تولید کارخانه‌های آسیا

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۲۱۱

قیمت نفت امروز- پنج شنبه- به دنبال روند نزولی تولیدات صنعتی چین و ژاپن کاهش یافت و افزایش تولید نفت خام آمریکا کاهش یافت اما بازار همچنان با توجه به کاهش عرضه نفتی اوپک از فضای نسبتا خوبی برخوردار است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، قیمت نفت امروز- پنج شنبه- به دنبال اعلام کاهش تولیدات صنعتی چین و ژاپن و افزایش تولید نفت خام آمریکا کاهش یافت اما روند نزولی تولید اوپک همچنان از بازار نفت حمایت می‌کند. 

معاملات آتی نفت خام دریای برنت رأس ساعت هفت و ۲۳ دقیقه با شش دهم درصد کاهش معادل ۴۲ سنت به هر بشکه ۶۵ دلار و ۹۷ سنت رسید. 

نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت با چهار دهم درصد کاهش معادل ۲۱ سنت هر بشکه ۵۶ دلار و ۷۳ سنت معامله شد. 

افزایش تولید نفت خام آمریکا که در یک سال اخیر بیش از دو میلیون بشکه افزایش یافته و به سطح ۱۲ میلیون و صد هزار بشکه در روز رسیده تأثیر منفی بر قیمت نفت داشته است. 

فعالیت کارخانه‌های چین به عنوان بزرگ‌ترین وارد کننده نفت جهان برای سومین ماه متوالی و همزمان با کاهش شدید صادرات این کشور از زمان آغاز بحران مالی جهانی طی ۱۰ سال گذشته کاهش یافت.

«جاسپر لالر»، مدیر بخش تحقیقات لندن کاپیتال گفت: «شواهد جدیدی از کاهش رشد اقتصادی چین وجود دارد که به مرز خطر رسیده است». 

کارخانه‌های ژاپن نیز به عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد آسیا نیز بیشترین کاهش سطح تولید را در ماه ژانویه تحت تاثیر کاهش رشد اقتصادی چین ثبت کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز