خبرگزاری کار ایران

مشارکت قطر در رزمایش نظامی سپر الجزیره

asdasd
کد خبر : ۷۳۱۰۵۳

وزارت دفاع قطر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای نظامی این کشور به منظور مشارکت در رزمایش «سپر مشترک الجزیره ۱۰» روز گذشته- چهارشنبه- وارد عربستان شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع قطر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای نظامی این کشور روز گذشته- چهارشنبه- برای مشارکت در مانور نظامی «سپر مشترک الجزیره ۱۰» وارد  پایگاه هوائی «ملک عبدالعزیز» در عربستان سعودی شدند. 

تمرین نظامی سپر مشترک الجزیره ۱۰ روز گذشته آغاز شده و قرار است تا روز ۱۲ ماه مارس ادامه یابد. 

وزارات دفاع قطر توضیح داد که این تمرین‌های مشترک با هدف افزایش یکپارچه‌سازی مبانی و طرح‌های استراتژیک نظامی برگزار می‌شود. 

در این بیانیه همچنین آمده است که هدف از این رزمایش افزایش هماهنگی و همگرایی بین نیروهای شرکت کننده از کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس است.

«محمد دبلان» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح قطر ضمن شرکت در این رزمایش تأکید کرد که این مانور پایه‌های همکاری و روابط بین کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس را تقویت و تمایل به همگرایی در زمینه‌های نظامی و همگامی برای مقابله با چالش‌ها و خطرات مختلف را تحکیم می‌بخشد. 

از ماه جولای ۲۰۱۷ عربستان سعودی به همراه بحرین، امارات و مصر روابط دیپلماتیک با قطر را به ادعای حمایت از تروریسم قطع کردند اما دوحه اتهام‌های وارده را رد کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز